ادهم نارویی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام در زاهدان، در پی فشارهای روحی اقدام به خودکشی کرد

ادهم نارویی

ادهم نارویی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام در زندان زاهدان، شامگاه پنجشنبه دهم خردادماه ۱۴۰۳، در اثر بلعیدن قرص، اقدام به خودکشی کرد و به بیمارستان خاتم الانبیاء این شهر منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، گفته می‌شود که ادهم نارویی به دلیل فشارهای عصبی ناشی از ترس از احتمال اجرای حکم اعدام، دست به این اقدام زده است. وضعیت او پس از انتقال به بیمارستان وخیم گزارش شده است.

حکم اعدام ادهم نارویی و محمد زین‌الدینی، دیگر زندانی محکوم در این پرونده، که متهم به “محاربه از طریق اقدام مسلحانه” و “کشته شدن سه نیروی امنیتی” هستند، اواخر آبان ماه ۱۴۰۲ در دیوان عالی کشور تایید شد.

ادهم نارویی در تاریخ چهارم خردادماه ۱۴۰۰ و محمد زین‌الدینی در مهرماه ۱۳۹۹، توسط نیروهای امنیتی در شهر لاشار از توابع شهرستان اسپکه بازداشت شدند. پس از طی مراحل بازجویی در یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی زاهدان، به زندان این شهر منتقل شدند.

پرونده این افراد پس از مدتی از شعبه شش بازپرسی دادسرای زاهدان به شعبه یک دادگاه کیفری استان ارجاع شد. آنها در جریان جلسات دادگاه اتهامات مطروحه را رد کردند.

پیشتر، یک منبع آگاه به نزدیکان خانواده این زندانیان گفته بود: “محمد و ادهم بی‌گناه هستند و اتهامات مطرح شده علیه آنها بی‌اساس است.”

خانواده این زندانیان در زمان مراجعه به مراجع قضایی برای پیگیری وضعیت فرزندانشان با رفتار توهین‌آمیز روبرو شده‌اند.

اقدام به خودکشی ادهم نارویی، نگرانی‌ها را در مورد وضعیت او و دیگر زندانیان محکوم به اعدام در ایران افزایش داده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید