ارژنگ مرتضوی، دانشجوی معترض، به مرخصی اعزام شد

ارژنگ مرتضوی

ارژنگ مرتضوی، دانشجوی دانشگاه خوارزمی و یکی از بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، پس از گذراندن بخشی از دوران محکومیت خود، به مرخصی اعزام شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، آقای مرتضوی به مدت سه روز مرخصی گرفته است تا اقدامات لازم اداری برای سپری کردن ادامه محکومیت خود با پابند الکترونیکی در خارج از زندان را انجام دهد.

او در تاریخ ۲۷ فروردین ۱۴۰۳، پس از مراجعه به شعبه هفتم اجرای احکام کیفری شهرستان کرج، برای تحمل حکم ۷ ماه حبس خود به زندان قزلحصار کرج منتقل شده بود.

آقای مرتضوی پیش از این نیز سابقه بازداشت و زندان را داشت. او در تاریخ ۱۵ مهر ۱۴۰۲ توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و در نهایت در ۱۴ آبان ماه با تودیع وثیقه آزاد شد.

این دانشجو در تاریخ ۲۸ آذر ۱۴۰۲ توسط شعبه اول دادگاه انقلاب استان البرز به ریاست قاضی سید موسی آصف الحسینی، به اتهام تبلیغ علیه نظام به تحمل یک سال حبس تعزیری و همچنین مجازات‌های تکمیلی از جمله منع عضویت و استفاده از شبکه‌های اجتماعی و ممنوعیت خروج از کشور به مدت دو سال محکوم شد.

حکم حبس وی در اسفندماه توسط شعبه هفتم دادگاه تجدیدنظر استان البرز به ۷ ماه کاهش یافت.

ارژنگ مرتضوی در مهر ۱۴۰۲ به دلیل “ایجاد اغتشاش و بلوا در دانشگاه” توسط کمیته مرکزی وزارت علوم به ۴ نیمسال منع موقت از تحصیل و تغییر محل تحصیل از دانشگاه خوارزمی به دانشگاه دامغان محکوم شده بود.

او در جریان اعتراضات سراسری ۲۶ آذر ۱۴۰۱ در مقابل دانشگاه محل تحصیل خود بازداشت و در نهایت در 2 اسفند همان سال با صدور بخشنامه “عفو” آزاد شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل