شیدای همدانی، شاعر منتقد، پس از دو ماه انفرادی به بند عمومی زندان زاهدان بازگشت

قاسم بهرامی

قاسم بهرامی، شاعر منتقد که با نام “شیدای همدانی” شناخته می‌شود، پس از گذراندن دو ماه در بند ۹ انفرادی زندان مرکزی زاهدان، به بند عمومی این زندان بازگردانده شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، دلیل انتقال آقای بهرامی به انفرادی، سرودن شعری عنوان شده که توهین‌آمیز به واقعه عاشورا تلقی شده است.

به گفته یک زندانی آزاد شده از زندان زاهدان:«قاسم بهرامی معروف به شیدای همدانی از سوی مسئولین قضایی و زندان مرکزی زاهدان از بند چهار این زندان به بهانه سرودن شعر توهین آمیز در خصوص واقعه محرم مدت دو ماه را در بند ۹ انفرادی این زندان سپری کرده و مجددا به بند چهار انتقال شده است.»

گفتنی است قاسم بهرامی, شاعر ایرانی, با تخلص شیدای همدانی متولد دهه چهل در همدان و ساکن مشهد است که در بازداشت و زندان بسر می برد. وی هم اکنون در بند چهار زندان مرکزی زاهدان محبوس است.

شیدای همدانی پیش از این نیز سابقه بازداشت و حبس را به دلیل فعالیت‌های خود داشته است.

بازداشت و انتقال شیدای همدانی به انفرادی، با واکنش‌های گسترده‌ای از سوی فعالان حقوق بشر و مدنی روبرو شده است.

فعالان حقوق بشر این اقدام را ناقض حقوق اساسی آقای بهرامی از جمله حق آزادی بیان و حق دسترسی به دادرسی عادلانه دانسته و خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط او شده‌اند.

لازم به ذکر است که اتهامات مطرح شده علیه شیدای همدانی هنوز به اثبات نرسیده و او از حق برخورداری از دادرسی عادلانه برخوردار است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید