درخواست فرجام خواهی برای حکم اعدام محمود مهرابی به دیوان عالی کشور ارسال شد

محمود مهرابی

بابک فارسانی، وکیل مدافع محمود مهرابی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام، از ثبت درخواست فرجام خواهی برای موکلش در دیوان عالی کشور خبر داد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، آقای مهرابی در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ توسط شعبه پنجم دادگاه انقلاب اصفهان به اتهام “افساد فی الارض” به اعدام محکوم شده بود.

مهرابی در دوازدهم بهمن ۱۴۰۱ توسط نیروهای امنیتی در اصفهان بازداشت و نهایتا در تاریخ بیست و پنجم اسفندماه با تودیع وثیقه از زندان دستگرد اصفهان آزاد شد. او ساعاتی پس از آزادی، مجددا توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود واقع در اصفهان بازداشت و به این زندان بازگردانده شد.

وی توسط شعبه پنجم دادگاه انقلاب اصفهان به اتهام “افساد فی الارض” به اعدام محکوم شده بود. ارتکاب گسترده نشر اکاذیب در صفحه اینستاگرامی از مصادیق اتهام “افساد فی الارض” آقای مهرابی عنوان شده است.

بابک فارسانی، وکیل مدافع آقای مهرابی، با بیان اینکه بیش از ده مورد اشکال اساسی در رای صادره وجود دارد، ابراز امیدواری کرد که دیوان عالی کشور با بررسی دقیق پرونده، حکم اعدام را نقض کند.

حکم اعدام مهرابی با واکنش‌های گسترده‌ای از سوی فعالان حقوق بشر و نهادهای بین‌المللی روبرو شده است. سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا خواستار لغو فوری این حکم شده‌اند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید