محمود بهشتی لنگرودی، فعال صنفی معلمان، بار دیگر به دادگاه احضار شد

محمود بهشتی لنگرودی

محمود بهشتی لنگرودی، فعال شناخته‌شده‌ی صنفی معلمان، توسط شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو شهرستان لنگرود به اتهام “تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی” احضار شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، آقای بهشتی باید در تاریخ ۳۱ خرداد ماه ۱۴۰۳ در این شعبه حاضر شود و از خود در برابر این اتهام دفاع کند.

این احضار که روز دوشنبه هفتم خردادماه ۱۴۰۳، صادر و به آقای بهشتی ابلاغ شده است در حالی صورت می‌گیرد که پیشتر در فروردین ماه امسال، آقای بهشتی به دلیل شکایت اطلاعات سپاه و با دو اتهام “تبلیغ علیه نظام” و “نشر اکاذیب” به استناد پست‌های اینستاگرامی، توسط شعبه ۱۰۱ دادگاه انقلاب لنگرود به پرداخت دو میلیون تومان جزای نقدی محکوم شده بود.

لازم به ذکر است که محمود بهشتی سابقه‌ی طولانی در فعالیت‌های صنفی معلمان دارد و بارها به دلیل این فعالیت‌ها با احکام قضایی و زندان مواجه بوده است.

او در اسفندماه ۱۴۰۱ در جریان تجمعی در حمایت از عزیز قاسم‌زاده بازداشت و آزاد شد. همچنین در فروردین ۱۴۰۲ از اتهامات “تبلیغ علیه نظام” و “توهین به رهبری و مقامات” در شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری لنگرود تبرئه شده بود.

اتهامات جدید علیه محمود بهشتی لنگرودی بار دیگر نگرانی‌ها را در مورد وضعیت فعالان صنفی و مدنی در ایران افزایش داده است.
او پیش از این نیز سابقه بازداشت و محاکمه در سال های ۸۳، ۸۵، ۸۹، ۹۴ و ۱۴۰۰ را دارد. بهشتی با اتهاماتی از جمله اجتماع و تبانی، فعالیت تبلیغی، توهین به مقامات، نشر اکاذیب، دوره هایی از حبس را در زندان های مختلف سپری کرده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید