بازداشت مجدد کوروش جلیل، فعال مدنی اهل یاسوج

کوروش جلیل

کوروش جلیل، شهروند اهل یاسوج، روز جمعه چهارم خردادماه ۱۴۰۳ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، خانواده آقای جلیل ضمن تأیید این خبر، گفته‌اند که: “روز جمعه کوروش توسط نیروهای اداره اطلاعات بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است.”

این دومین بار در چند ماه اخیر است که کوروش جلیل توسط نیروهای امنیتی بازداشت می‌شود.

اردیبهشت ۱۴۰۱، کوروش جلیل همزمان با تجمع اعتراضی معلمان و فرهنگیان شاغل و بازنشسته در یاسوج، بازداشت و به زندان یاسوج منتقل شد. وی پس از مدتی با تودیع وثیقه آزاد شد.

بهمن ۱۴۰۱، شعبه هفتم دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان یاسوج برای آقای جلیل در پرونده‌ای دیگر با اتهامات “فعالیت تبلیغی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی از طریق فعالیت در بستر فضای مجازی اینستاگرام”، “تحریک مردم به اعمال خشونت‌آمیز از طریق بارگذاری پست دعوت به تجمع و اغتشاش در فضای مجازی اینستاگرام”، “توهین به مقام معظم رهبری از طریق فضای مجازی اینستاگرام”، “توهین به امام خمینی از طریق فضای مجازی اینستاگرام” و “توهین به مقدسات اسلام از جمله توهین به قران کریم – توهین به کعبه مسلمین توهین به پیامبر مکرم اسلام و سایر امامان از طریق فضای مجازی اینستاگرام” قرار مجرمیت صادر کرد.

اسفند ۱۴۰۱، جلسه رسیدگی به اتهامات آقای جلیل به همراه پنج تن دیگر در اواخر اسفندماه سال گذشته در دادگاه انقلاب یاسوج برگزار شد.

کوروش جلیل، فرزند اردشیر و متولد ۱۳۶۰، پیش از این نیز به خاطر فعالیت‌های خود سابقه بازداشت و برخوردهای قضایی را داشته است.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل