جلسه رسیدگی به اتهامات فعالان آذربایجانی در دادگاه انقلاب تهران

آیدین محمدی و سعید مینایی

روز شنبه ۵ خرداد ۱۴۰۳، جلسات رسیدگی به اتهامات دو تن از فعالان مدنی آذربایجانی، آیدین (سلیمان) محمدی و سعید مینایی، در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی برگزار شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، در این جلسات، اتهامات آقای محمدی “اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت داخلی/خارجی”، “تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی” و “اهانت به مقام معظم رهبری” و اتهامات آقای مینایی “اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت داخلی/خارجی” عنوان شده و هردو فعال ضمن رد اتهامات، دفاعیات خود را ارائه کرده‌اند.

همچنین در جلسه‌ای دیگر در همان شعبه، اتهامات “اجتماع و تبانی علیه امنیت داخلی و خارجی” برای دیگر فعالان آذربایجانی محبوس در اوین، مرتضی پروین جدا، طاهر نقوی، آیدا صدیقی، فاطمه آتشی، سهیلا اصغری، سعید جمالزاده، باقر حاجی‌زاده، کمال نوری و عبدالله واحدی تفهیم شده است.

آیدین (سلیمان) محمدی، دانش‌آموخته حقوق و شاعر ترک آذربایجانی، در تاریخ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ در اردبیل بازداشت و به بند ۲۰۹ اوین منتقل شده بود. وی پس از هفته‌ها بازداشت با تودیع قرار وثیقه ۸۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.

سعید مینایی، فعال دیگر آذربایجانی، نیز در ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ با قرار وثیقه ۸۰۰ میلیون تومانی تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید