عثمان اسماعیلی، فعال کارگری، با قرار وثیقه سنگین به مرخصی استعلاجی آمد

عثمان اسماعیلی

عثمان اسماعیلی، فعال کارگری که پیشتر به دلیل فعالیت‌های خود به حبس محکوم شده بود، پس از پنج ماه و با قرار وثیقه یک میلیارد تومانی به مرخصی استعلاجی آمد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، عثمان اسماعیلی، صبح روز شنبه پنجم خردادماه ۱۴۰۳، این فعال کارگری که در زندان سقز محبوس بود، با موافقت دادستانی سقز به مرخصی پنج روزه برای انجام آنژیوگرافی و ادامه درمان در خارج از زندان فرستاده شد.

آزادی موقت اسماعیلی در حالی با تاخیر و مشروط به وثیقه سنگین صورت می‌گیرد که وضعیت سلامتی او نگران‌کننده است. پزشکی قانونی سقز در دی ماه ۱۴۰۲ با بررسی وضعیت این فعال کارگری، ابتلای او به بیماری فتق و نیاز به عمل جراحی فوری را تأیید کرده بود.

کمیته دفاع از عثمان اسماعیلی ضمن ابراز خرسندی از این اتفاق موقت، خواستار آزادی بی‌قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی از جمله عثمان اسماعیلی و دیگر فعالان کارگری است.

این کمیته همچنین از همه انسان‌های آزادی‌خواه و برابری‌طلب در سراسر جهان و نهادها و تشکل‌های بین‌المللی کارگری خواسته است که نسبت به وضعیت وخیم زندانیان سیاسی در ایران بی‌تفاوت نباشند و صدای اعتراض خود را به گوش جهانیان برسانند.

مرخصی استعلاجی عثمان اسماعیلی، هرچند موقتی، گامی مثبت در جهت رسیدگی به وضعیت این فعال کارگری و دیگر زندانیان سیاسی در ایران است. اما ضروری است که برای احقاق حقوق این افراد و تضمین آزادی بیان و فعالیت‌های صنفی، تلاش‌ها ادامه یابد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید