آروین قهرمانی در خطر اعدام قریب الوقوع؛ درخواست اعاده دادرسی رد شد

آروین قهرمانی

آروین قهرمانی، جوان یهودی ایرانی که به اتهام قتل عمد به قصاص نفس (اعدام) محکوم شده، در آستانه اجرای حکم قرار دارد. دیوان عالی کشور درخواست اعاده دادرسی او را رد کرده و او هر لحظه ممکن است اعدام شود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، خانواده و نزدیکان آروین می‌گویند در روند رسیدگی به پرونده او کم‌کاری شده و موارد مهمی نادیده گرفته شده است. از جمله اینکه آروین در حین درگیری برای دفاع از خود مجبور به استفاده از سلاح سرد شده بود و پس از مجروح شدن مقتول، برای نجات جان او تلاش کرده بود. همچنین وکیل تسخیری او به درستی از او دفاع نکرده بود.

آروین قهرمانی، شهروند یهودی ایرانی که در ۱۸ سالگی به اتهام «قتل عمد» در یک نزاع دسته‌جمعی خیابانی به اعدام محکوم شده، در خطر اجرای حکم اعدام قرار دارد. اخیرا درخواست اعاده دادرسی آروین بدون رسیدگی جدی رد شد و بسیاری از وقایع در زمان ایراد جراحت منجر به قتل، نادیده گرفته شدند.

وضعیت آروین قهرمانی به شدت نگران‌کننده است و خطر اعدام او هر لحظه بیشتر می‌شود.

مادر آروین در پیامی از مردم خواسته برای نجات جان پسرش دعا کنند.

سازمان‌های حقوق بشری از جمله سازمان حقوق بشر ایران خواستار توقف فوری اجرای حکم اعدام آروین و دیگر زندانیان در معرض خطر اعدام هستند. آنها همچنین خواهان بررسی مجدد پرونده آروین در یک روند قضایی عادلانه و شفاف هستند.

در ۲۸ روز گذشته دست‌کم ۱۰۳ نفر در زندان‌های ایران اعدام شده‌اند. محمود امیری‌مقدم، مدیر سازمان حقوق بشر ایران، این آمار را “غیرقابل قبول” دانسته و خواستار پایان سکوت جامعه جهانی در قبال این احکام شده است.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید