فشار بر زندانیان سیاسی در ایران: بابک دادبخش به دلیل اعتصاب غذا به بیمارستان منتقل شد

بابک دادبخش

بابک دادبخش، زندانی سیاسی محبوس در زندان اردبیل، روز چهارشنبه دوم خردادماه ۱۴۰۳ به دلیل وخامت حال جسمانی به بیمارستان خارج از زندان منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، آقای دادبخش از تاریخ بیست و پنجم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالبات خود در زندان اردبیل دست به اعتصاب غذا زده بود.

وی در پی افت شدید فشار و سوء تغذیه به بیمارستان منتقل شد.

گفته می‌شود که آقای دادبخش از زمان شروع اعتصاب در یکی از سلول‌های انفرادی این زندان نگهداری می‌شده است.

بابک دادبخش، زندانی سیاسی حدوداً چهل و سه ساله، از مشکلات اعصاب و روان رنج می‌برد.

وی بارها از رسیدگی‌های پزشکی کافی محروم مانده است.

آقای دادبخش پیش از این نیز بارها با نگارش نامه‌هایی از زندان نسبت به نقض حقوق خود اعتراض کرده بود.

وی به اتهاماتی از جمله حمل و نگهداری سلاح و مهمات به ۱۶ سال حبس محکوم شده است.

سلامتی بابک دادبخش به دلیل اعتصاب غذا و شرایط نامناسب نگهداری در زندان در معرض خطر جدی قرار دارد.

بابک دادبخش، در آبان ۹۷ توسط ماموران پلیس امنیت تهران بازداشت و به وزارت اطلاعات تحویل داده شد. این زندانی در ایام بازداشت شرایط متفاوتی را در بازداشتگاه‌های مختلف از جمله بازداشتگاه ۲۰۹ زندان اوین و زندان تهران بزرگ سپری کرده است. او همچنین برای مدتی در بیمارستان روانپزشکی رازی (امین آباد) نگهداری شده است. وی نهایتا در بهمن‌ ۹۷ به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد اما به دلیل شرایط نامناسب جسمی و روحی ابتدا به بند بیماران اعصاب و روان و صعب العلاج این زندان و مدتی بعد به سالن ۱۰ بند ۴ این زندان که به سالن زندانیان سیاسی معروف است، منتقل شد.

آقای دادبخش بهمن‌ ۹۸ توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی و تجمیع احکام از بابت اتهاماتی از جمله حمل و نگهداری سلاح و مهمات به ۴۳ حال حبس تعزیری محکوم شد. که با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی و تسلیم به رای ۱۶ سال زندان در خصوص او قابل اجرا خواهد بود. وی همچنین از اتهامات “محاربه، افساد فی الارض و اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور” تبرئه شده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید