ضیا نبوی به خاطر افشاگری ساس در اوین، به انفرادی رفت

ضیا نبوی

 ضیا نبوی، فعال دانشجویی و زندانی سیاسی، به دلیل اطلاع‌رسانی درباره وجود ساس در زندان اوین، به سلول انفرادی منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، فعال دانشجویی و زندانی سیاسی، روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، به سلول انفرادی زندان اوین منتقل شد. این اقدام، پس از آن صورت گرفته که آقای نبوی در نامه‌ای به وجود حشره ساس در بند هشتم این زندان اشاره کرده بود.

به گفته امیر رئیسیان، وکیل آقای نبوی، این انتقال به دستور شورای انضباطی زندان در زو ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ و به عنوان تنبیه صورت گرفته است. ظاهراً جرم آقای نبوی، “اطلاع‌رسانی در خصوص وجود حشره ساس در بند هشتم زندان اوین” بوده است!

آقای رئیسیان همچنین بیان کرده که از زمان انتقال موکلش به سلول انفرادی، او هیچ تماسی با خانواده‌اش نداشته و از وضعیت سلامتی و شرایط او اطلاعی در دست نیست.

ضیا نبوی در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، در نامه‌ای به جولان حشره ساس در بند هشتم زندان اوین پرداخته و از مشکلات و آزارهایی که این حشرات برای زندانیان ایجاد می‌کنند، نوشته بود.

آقای نبوی پیش از این نیز سابقه‌ی بازداشت و محکومیت به خاطر فعالیت‌های مدنی خود را دارد. او در مرداد ماه سال ۱۴۰۲، به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به یک سال حبس تعزیری محکوم شده بود. این حکم در دادگاه تجدیدنظر نیز تأیید شد.

نبوی در فروردین ماه امسال، پس از مراجعه به شعبه اول اجرای احکام دادسرای اوین، بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

اکنون این فعال دانشجویی، به خاطر افشاگری در مورد وضعیت نامناسب بهداشتی زندان، در سلول انفرادی به سر می‌برد.

این اتفاق، بار دیگر نشان‌دهنده‌ی رویه‌ی سرکوبگرانه‌ی جمهوری اسلامی در قبال زندانیان سیاسی و نقض حقوق اولیه‌ی آنهاست.
امتداد،

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل