۳۵ شهروند در پی واکنش به سقوط بالگرد رئیسی تحت پیگرد قانونی قرار گرفتند

بالگرد رئیسی

رئیس پلیس فتا می گوید: “۳۵ شهروند ایرانی به دلیل انتشار محتوای توهین‌آمیز در فضای مجازی مرتبط با حادثه سقوط بالگرد رئیسی، تحت پیگرد قانونی قرار گرفتند.”

گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، رئیس پلیس فتا اعلام کرد که در پی اقدامات انجام شده برای پاکسازی فضای مجازی از محتوای مجرمانه مرتبط با حادثه سقوط بالگرد حامل ابراهیم رئیسی، پرونده قضایی برای ۳۵ شهروند ایرانی تشکیل شده است.

او در ادامه گفت: این اقدامات در راستای طرح‌های رصد پیش‌دستانه پلیس فتا طی ۳۶ ساعت گذشته انجام گرفته و در مجموع 80 عنوان مجرمانه در این زمینه شناسایی شده است.

وحید مجید، رئیس پلیس فتا، اظهار داشت: از میان موارد شناسایی شده، ۳۵ مورد به اقدام عملیاتی شامل تذکر، احضار و ارجاع به مراجع قضایی منجر شده است. وی همچنین افزود که برخی از این کاربران با دریافت تذکر، اقدام به حذف محتوای مجرمانه از فضای مجازی کرده‌اند.

لازم به ذکر است که بعد از ظهر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت، هلی‌کوپتر حامل ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران، و همراهانش از جمله حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه، در جنگل‌های دیزمار در محدوده ورزقان و جلفا سقوط کرد.
صبح روز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت، پس از پیدا شدن محل وقوع سانحه و لاشه بالگرد، خبر کشته شدن رئیس جمهور و همراهانش توسط رسانه‌های رسمی اعلام شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل