نسرین سادات شهرآئینی، پس از گذراندن دوران محکومیت، آزاد شد

نسرین سادات شهرآئینی

نسرین سادات شهرآئینی، فعال سیاسی اهل سبزوار، که شهریور سال گذشته به اتهامات واهی از جمله “تبلیغ علیه نظام” و “تحریک مردم به قصد برهم زدن امنیت” بازداشت شده بود، سرانجام پس از تحمل محکومیت خود ، روز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ از زندان وکیل آباد مشهد آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، خانم شهرآئینی که در هجدهم شهریور ماه ۱۴۰۲ توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود، پس از گذراندن ۴ روز بازجویی در بازداشتگاه اطلاعات سپاه مشهد، به زندان وکیل آباد منتقل شد.

دادگاه رسیدگی به اتهامات وی در تاریخ ۲۳ آبان ماه ۱۴۰۲ در شعبه اول دادگاه انقلاب مشهد برگزار شد و نهایتا در تاریخ ۲۵ آبان ماه همان سال، به اتهامات “نشر اکاذیب رایانه ای، دعوت مردم به کشتار و درگیری، تبلیغ علیه نظام و تشویش اذهان عمومی” به یک سال و سه ماه حبس محکوم شد.

با این حال، یک چهارم از حبس وی در پی تسلیم به رای کاهش پیدا کرد و سرانجام در ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، با اعزام به مرخصی متصل به آزادی از زندان آزاد شد.

آزادی خانم شهرآئینی در حالی رقم خورد که طی ماه‌های اخیر، صدور احکام سنگین حبس برای فعالان سیاسی در ایران به طور فزاینده‌ای افزایش یافته است.

آزادی هر فعال سیاسی، گامی در جهت احقاق حقوق این گروه از شهروندان و حرکتی به سمت ایران آزاد و دموکراتیک است.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل