حکم اعدام چهار زندانی در زندان عادل آباد شیراز اجرا شد

اعدام

چهار زندانی، از جمله یک تبعه افغانستان، که به اتهامات “مواد مخدر” و یا “قتل عمد” به اعدام و یا قصاص نفس محکوم شده بودند، صبح روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در زندان مرکزی شیراز (عادل آباد) اعدام شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، هویت سه تن از این زندانیان مجتبی جوینده (حدودا ۴۰ ساله)، مصطفی آقایی (۳۵ ساله) و نادر قربانی (۲۸ ساله) احراز شده است. هویت چهارمین زندانی که تبعه افغانستان بود تا لحظه تنظیم این گزارش مشخص نشده است.

مجتبی جوینده و مصطفی آقایی با اتهام “قتل عمد” و نادر قربانی و زندانی افغان با اتهامات مربوط به “مواد مخدر” به قصاص نفس و یا اعدام محکوم شده بودند.

اعدام این چهار زندانی تا لحظه تنظیم این خبر از سوی رسانه‌های داخل ایران و یا منابع رسمی اعلام نشده است.

یک منبع مطلع به سازمان حقوق بشر ایران گفته است: “این چهار زندانی هرکدام بین سه تا چهار سال پیش بازداشت شده بودند و اخیرا از زندان پیربنو جهت اجرای حکم به زندان مرکزی شیراز منتقل شدند.”

اعدام زندانیانی که با اتهامات مربوط به «مواد مخدر» اعدام شده‌اند، در چهار سال گذشته به‌طور مستمر و هر ساله، افزایش شدیدی داشته‌اند. سال ۲۰۲۳ در مقایسه با سال ۲۰۲۲ که ۲۵۶ نفر با اتهام‌های مرتبط با مواد مخدر اعدام شده بودند، ۸۴ درصد افزایش را شاهد بوده و ۴۷۱ اعدام با این اتهام به ثبت رسیده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید