دو فعال ترک (آذربایجانی) به شعبه پانزدهم دادگاه انقلاب تهران احضار شدند

سالار طاهرافشار و ودود اسدی

سالار طاهرافشار و ودود اسدی، دو فعال ترک (آذربایجانی) در پی دریافت ابلاغیه‌ای، جهت پاسخگویی به اتهامات انتسابی، به شعبه پانزدهم دادگاه انقلاب تهران احضار شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، بر اساس احضاریه‌ای از سوی شعبه پانزدهم دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی صادر و به این دو فعال ابلاغ شده است. در این احضاریه که روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ به آن‌ها ابلاغ شده، از آقایان طاهرافشار و اسدی خواسته شده تا ظرف مدت دو روز برای دفاع از اتهام “اجتماع و تبانی جهت برهم زدن امنیت ملی” در این شعبه حاضر شوند.

سالار طاهرافشار و ودود اسدی به همراه دو فعال ترک (آذربایجانی) دیگر به نام‌های سعید جمالزاده و بهنام باباش‌پور، در تاریخ یکم اردیبهشت ماه در شعبه پنجم بازپرسی دادسرای اوین مورد بازپرسی قرار گرفته بودند.

بهمن ماه سال ۱۴۰۲، ودود اسدی توسط نیروهای امنیتی در رشت با ضرب و شتم بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. وی پس از چند روز با تودیع وثیقه آزاد شد.

سالار طاهرافشار نیز در هفدهم بهمن ماه ۱۴۰۲ در ارومیه بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. او نیز با تودیع وثیقه در اسفند ماه همان سال آزاد شد.

طاهرافشار پیش از این نیز در تاریخ ۲۸ آذرماه ۱۴۰۲ به دلیل پرونده‌ای دیگر بازداشت شده بود. جلسه دادرسی وی به اتهام “معاونت در فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران” در هفتم بهمن ماه همان سال در شعبه دوم دادگاه انقلاب تبریز برگزار و وی به تحمل شش ماه حبس تعزیری محکوم شد.

لازم به ذکر است که اتهامات مطرح شده علیه این فعالان آذربایجانی از جمله “تبلیغ علیه نظام” و “برهم زدن امنیت ملی” بارها علیه فعالان مدنی و اجتماعی در ایران به کار گرفته شده و بسیاری از آنها بدون ارائه دلایل و مدارک کافی مورد پیگرد قانونی قرار گرفته‌اند.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل