۹ روز از بازداشت وفا احمدپور و دانیال مقدم، خوانندگان رپ، می‌گذرد؛ سرنوشت نامعلوم و ادامه بلاتکلیفی

وفا احمدپور و دانیال مقدم

وفا احمدپور (وفادار) و دانیال مقدم، دو خواننده رپ، که روز پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت‌ماه توسط نیروهای امنیتی در شیراز بازداشت شده بودند، پس از گذشت ۹ روز همچنان در بازداشت و بلاتکلیفی به سر می‌برند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این دو هنرمند پس از انتشار موزیک ویدیویی اعتراضی به نام “آماده باش” بازداشت شدند. از محل نگهداری و اتهامات مطروحه علیه آنها تاکنون هیچ اطلاعی به دست نیامده است.

وفا احمدپور پیش از این نیز سابقه بازداشت و محکومیت را داشته است. او در بهمن‌ماه سال گذشته بازداشت و با تودیع وثیقه آزاد شده بود. او به اتهام “تبلیغ علیه نظام” و حکم صادره به یکسال حبس محکوم شده بود.

دانیال مقدم نیز به دلیل فعالیت‌های اعتراضی از طریق خوانندگی و انتشار آهنگ سابقه احضار و برخوردهای قضایی را داشته است.

بازداشت این دو خواننده رپ با واکنش‌های گسترده‌ای از سوی فعالان حقوق بشر و جامعه هنری ایران روبرو شده است. بسیاری این اقدام را نقض آشکار آزادی بیان و سرکوب هنرمندان معترض می‌دانند.

تاکنون هیچ نهاد رسمی در ایران مسئولیت بازداشت وفا احمدپور و دانیال مقدم را بر عهده نگرفته و درباره وضعیت آنها اطلاع‌رسانی نکرده است.

خانواده‌ها و وکلای این دو هنرمند نیز در پی کسب اطلاعات از وضعیت آنها و روند پرونده قضایی‌شان هستند. اما تاکنون در این زمینه موفقیتی به دست نیاورده‌اند.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل