درخواست فرجام خواهی حکم اعدام توماج صالحی در دیوان عالی کشور ثبت شد

توماج صالحی

امیر رئیسیان، وکیل مدافع توماج صالحی، از ثبت درخواست فرجام خواهی حکم اعدام موکل خود در دیوان عالی کشور خبر داد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، آقای رئیسیان در ادامه به محدودیت‌های اعمال شده برای ملاقات و تماس توماج صالحی با خانواده خود اشاره کرد و گفت که این محدودیت‌ها مغایر با قوانین و آیین‌نامه‌های مربوط به حقوق زندانیان است.

حکم اعدام توماج صالحی توسط شعبه یک دادگاه انقلاب اصفهان صادر شده است. وکلای آقای صالحی به این حکم فرجام خواهی کرده‌اند. درخواست فرجام خواهی در دیوان عالی کشور ثبت شده است.

پس از صدور حکم اعدام، توماج صالحی ممنوع التماس شده و ملاقات‌های حضوری او با محدودیت‌هایی مواجه شده است. تماس‌های تلفنی توماج صالحی با پدرش نیز قطع شده است.

مسئولان زندان مدعی‌اند که دستور قضایی برای فیلم‌برداری از ملاقات‌های حضوری توماج صالحی دارند، اما دادگاه انقلاب اصفهان این موضوع را تکذیب کرده است.

وکیل مدافع توماج صالحی به این موضوع به صورت کتبی اعتراض کرده، اما تاکنون پاسخی دریافت نکرده است.

توماج صالحی اواخر سال گذشته، توسط شعبه ۱۱۷ دادگاه کیفری دو اصفهان از بابت اتهامات نشر اکاذیب و تشویق به اعمال خشونت آمیز در رابطه با ویدیوی منتشر شده در آذرماه ۱۴۰۲ تبرئه شد.

توماج صالحی که اکنون در زندان دستگرد اصفهان به سر می برد، در دی ماه سال گذشته در بخش دیگری از پرونده اش توسط دادگاه انقلاب از بابت اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس، دو سال ابطال گذرنامه و شرکت در دوره مدیریت رفتار و مهارت دانش محکوم شد. جلسه رسیدگی به اتهام آقای صالحی، بدون ابلاغ قبلی و بدون حضور وکیل برگزار شد. در نهایت، اواخر بهمن ماه سال ۱۴۰۲، محکومیت وی به یک سال حبس توسط دادگاه تجدیدنظر استان اصفهان تایید شد.

آقای صالحی در تاریخ نهم آذرماه سال ۱۴۰۲، در بابل توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان دستگرد اصفهان منتقل شد.

چند روز پس از بازداشت وی، مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه برای آقای صالحی قرار بازداشت موقت صادر شده است، اعلام کرد: آقای صالحی بعد از آزادی در یکی از شهرستان های استان شمالی نکاتی را گفت که دادسرا این فرد را احضار و اتهامات جدید را به او تفهیم و قرار قانونی وثیقه نسبت به اتهامات جدید صادر کرد. همچنین قرار پرونده پیشین وی نیز تشدید شده است.

توماج صالحی، اوایل آبان ماه ۱۴۰۱، در ارتباط با اعتراضات سراسری نیز توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. خبرگزاری های رسمی مدعی شدند، بازداشت وی در هنگامی که او قصد خروج غیرقانونی از مرزهای غرب کشور را داشته، صورت گرفته است. ادعایی که توسط نزدیکان او تکذیب شد.

توماج صالحی، خواننده رپ اعتراضی و شهروند اهل شاهین شهر واقع در استان اصفهان است که در پرونده قبلی خود در سال ۱۴۰۰ از بابت اتهامات «توهین به رهبری و تبلیغ علیه نظام» به ۶ ماه حبس و جزای نقدی محکوم شده بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل