داود رضوی، عضو هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد، پس از محرومیت‌های متعدد، به بیمارستان فارابی منتقل شد

داود رضوی

داود رضوی، از اعضای هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد که در زندان اوین محبوس است، روز سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه، به دلیل وضعیت نامناسب جسمی، به بیمارستان فارابی تهران اعزام شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، آقای رضوی که از بیماری‌های آب مروارید و خشکی چشم رنج می‌برد، پس از ماه‌ها محرومیت از رسیدگی پزشکی، نهایتا برای سیر مراحل درمان به بیمارستان منتقل شد.

بر اساس گزارش‌های منتشره، طی مراحل گذشته، بارها با اعزام آقای رضوی به بیمارستان به بهانه‌های واهی، از جمله “امتناع از پوشیدن لباس زندان”، ممانعت به عمل آمده بود.

این در حالی است که اوضاع جسمی آقای رضوی وخیم گزارش شده و نیاز به درمان مداوم دارد.

داود رضوی در تاریخ پنجم مهرماه ۱۴۰۱ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. وی در تاریخ بیست و هفتم آذرماه همان سال، از این زندان به زندان تهران بزرگ منتقل شد. سرانجام او در تاریخ بیست فروردین ماه ۱۴۰۲ به بند شش زندان اوین انتقال یافت.

در تاریخ ۱۵ اسفند ماه ۱۴۰۱، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات داود رضوی، در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران برگزار شد. وی با حکم قاضی صلواتی از بابت اتهام “اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی” به تحمل پنج سال حبس تعزیری و دو سال محرومیت از فعالیت در فضای مجازی و فعالیت در گروه‌های سیاسی و احزاب محکوم شد.

حکم صادره در تاریخ یازدهم تیرماه ۱۴۰۲ توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تایید شد

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید