ممانعت از درمان رضا اقدسی، فعال کارگری زندانی در زندان اوین

رضا اقدسی

رضا اقدسی، فعال کارگری که به دلیل مجروحیت جنگی ناشنوا است و در حال حاضر در زندان اوین محبوس می‌باشد، از عدم رسیدگی پزشکی و ممانعت از ادامه درمان خود توسط مسئولان زندان رنج می‌برد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، خانواده آقای اقدسی اعلام کرده‌اند که او به عفونت گوش مبتلا شده و نیاز به درمان فوری دارد. با این حال، مسئولان زندان پس از شروع درمان او در بیمارستان، وی را به زندان بازگردانده‌اند.

آقای اقدسی در طول جنگ ایران و عراق به طور کامل شنوایی خود را از دست داده است. او از ابتدای آبان‌ماه سال گذشته به اتهام “عضویت در سازمان فداییان اقلیت” و ترویج و انتشار “اندیشه‌ی چپ مارکسیستی” به زندان اوین منتقل شده و به چهار سال و سه ماه حبس تعزیری محکوم شده است.

پیش از آخرین بازداشت، آقای اقدسی به دلیل فعالیت‌های سیاسی از محل کار خود در شرکت ایران خودرو اخراج شده بود. او علاوه بر بیماری‌های ناشی از جراحت جنگی، از حملات عصبی نیز رنج می‌برد.

پزشکان معالج آقای اقدسی حبس را برای او خطرناک دانسته‌اند، اما مسئولان امنیتی و قضایی نه تنها با آزادی او موافقت نمی‌کنند، بلکه جلوی روند درمان او در زندان را نیز می‌گیرند.

در تاریخ دوم آبان ماه سال ۱۴۰۲، رضا اقدسی، کارگر اخراجی ایران خودرو پس از حضور در شعبه سوم دادسرای اوین بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

وی در آذرماه همان سال، توسط شعبه بیست و ششم دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری از بابت اتهام تبلیغ علیه نظام به هشت ماه حبس تعزیزی و از بابت اتهام اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور به سه سال و هفت ماه حبس با احتساب ایام بازداشت قبلی محکوم شد.

منزل شخصی آقای اقدسی پیشتر در جریان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ مورد تفتیش نیروهای امنیتی قرار گرفت و ماموران شماری از لوازم شخصی وی و خانواده را ضبط کردند.

رضا (غلامرضا) اقدسی در جریان جنگ ایران و عراق به دلیل پارگی پرده گوش، شنوایی یکی از گوش های خود را از دست داده است.

این وضعیت نگران‌کننده، بار دیگر نقض حقوق بشر در ایران، به‌ویژه حقوق زندانیان را نشان می‌دهد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید