کمال لطفی، پدر یکی از جانباختگان اعتراضات ۱۴۰۱، همچنان در بازداشت و بلاتکلیفی

کمال لطفی

کمال لطفی، پدر رضا لطفی که از جانباختگان اعتراضات سراسری دی ماه ۱۴۰۱ در شهر دهگلان بود، بیش از یک ماه است که بازداشت شده و از وضعیت او هیچ اطلاعی در دست نیست. این موضوع نگرانی خانواده و نزدیکان او را به شدت افزایش داده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، آقای لطفی در تاریخ ۲۱ فروردین ماه ۱۴۰۳، پس از دریافت احضاریه از سوی دادگاه انقلاب قروه بازداشت شد.

او پیش از این نیز در تاریخ ۲۸ فروردین ۱۴۰۲، توسط نیروهای امنیتی و با ضرب و شتم بازداشت و به زندان کامیاران منتقل شده بود. با این حال، در نهایت در تاریخ ۱۲ تیرماه همان سال آزاد شد.

تاکنون هیچ تماسی از سوی آقای لطفی با خانواده‌اش انجام نشده و پیگیری‌های آنها از سوی مراجع امنیتی و قضایی نیز بی‌نتیجه مانده است. این بی‌خبری و بلاتکلیفی، نگرانی‌ها را درباره وضعیت سلامتی و شرایط آقای لطفی افزایش داده است.

رضا لطفی، فرزند آقای لطفی،۲۵ ساله در جریان اعتراضات سراسری ۲۸ شهریور ۱۴۰۱ در شهر دهگلان بر اثر اصابت گلوله جان خود را از دست داد.

بازداشت کمال لطفی، پدر یکی از جانباختگان اعتراضات، بار دیگر سرکوب و ارعاب فعالان و خانواده‌های جانباختگان را توسط جمهوری اسلامی ایران نشان می‌دهد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید