درخواست آزادی مشروط ویدا ربانی، روزنامه‌نگار، رد شد

ویدا ربانی

شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران درخواست آزادی مشروط ویدا ربانی، روزنامه‌نگار را رد کرد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، مقامات قضایی، می گویند: این رد به دلیل “لزوم حفظ نظم عمومی و به منظور اصلاح و تنبیه لازم اینگونه از مجرمین” صورت گرفته است.

ویدا ربانی در مهرماه ۱۴۰۱ در جریان اعتراضات سراسری بازداشت شده بود.

او در دی ماه همان سال از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری به اتهام “اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور” به شش سال حبس و به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به ۱۵ ماه حبس محکوم شد.

خانم ربانی پیش از این نیز سابقه بازداشت به دلیل فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی را داشته است.

خانم ربانی هم اکنون در زندان اوین به سر می‌برد.

در اواخر مردادماه ۱۴۰۱، شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران او را به اتهامات متعدد به حبس و محرومیت‌های اجتماعی محکوم کرد.

دادگاه تجدید نظر استان تهران، وی از بابت اتهام “توهین به مقدسات” به پنج سال حبس تعزیری، از بابت اتهام “اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور” به چهار سال حبس تعزیری، از بابت اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به هشت ماه حبس تعزیری و به اتهام “اخلال در نظم عمومی” به هشت ماه حبس تعزیری محکوم و تا پنج سال از فعالیت حرفه ای اعم از فعالیت در شبکه های اجتماعی، دورهمی و فعالیت سیاسی محروم شد.

ویدا ربانی، متولد ۱۳۶۸، ساکن تهران، متاهل، عضو انجمن صنفی روزنامه‌نگاران، کارشناس ارشد علوم سیاسی و کارشناس روزنامه‌نگاری است.

وی سابقه فعالیت در رسانه‌های مختلف را دارد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید