زندان اوین: نازیلا معروفیلان روزنامه‌نگار به دلیل «مشکلات قلبی» به بیمارستان طالقانی منتقل شد

نازیلا معروفیان

نازیلا معروفیان، روزنامه‌نگار اهل سقز و ساکن تهران بەدلیل «فشار اعصاب و روان و ضربان تند قلب» از زندان اوین به بیمارستان طالقانی تهران منتقل شد. هنوز از وضعیت سلامتی این روزنامه‌نگار اطلاع دقیقی در دست نیست.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز شنبه ۱۴ مرداد ماه ۱۴۰۲، نازیلا معروفیان، روزنامه‌نگار اهل سقز و ساکن تهران بەدلیل «فشار اعصاب و روان و ضربان تند قلب» از زندان اوین به بیمارستان طالقانی تهران منتقل شد.

یک منبع مطلع در این‌باره گفت؛ وضعیت خانم معروفیان «وخیم» گزارش شدە و از دلایل آن تاکنون اطلاعی در دست نیست. خانواده این روزنامه‌نگار نیز به دلیل سکونت در سقز به صورت تلفنی از انتقال و وضعیت دخترشان مطلع شده‌اند.

نازیلا معروفیان به‌ دلیل عدم رعایت حجاب اجباری حکومتی، با محرومیت از حق ملاقات و تماس با خانواده و ممانعت تودیع وثیقه در دادسرای اوین روبەرو شده است.

روز یکشنبه هشتم مردادماه، خانواده معروفیان جهت ملاقات با دخترشان به زندان اوین مراجعه کردند، اما به‌ دلیل آنکه خانم معروفیان حاضر نبوده با رعایت حجاب اجباری حکومتی به ملاقات خانواده برود، از حق ملاقات با خانواده و در ادامه تماس با آنها محروم شده است.

طی روزهای اخیر، این روزنامه‌نگار در حین انتقال به دادسرا اوین، به دلیل عدم رعایت حجاب حکومتی مورد «اذیت و آزار فیزیکی» قرار گرفته بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید