ابراهیم ریگی، از بازداشت‌شدگان اعتراض‌های زاهدان در اثر ضرب و جرح در کلانتری ۱۲ جان‌باخت

ابراهیم ریگی

ابراهیم ریگی ریگی از بازداشت‌شدگان اعتراض‌های زاهدان در اثر ضرب و جرح در کلانتری ۱۲ جان خود را از دست داد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز گذشته ۳ اسفندماه۱۴۰۱، ابراهیم ریگی از بازداشت‌شدگان اعتراض‌های اخیر که با قید وثیقه آزاد شده بود پس از بازداشت توسط ماموران کلانتری ۱۲ و ضرب و جرح شدید در داخل کلانتری جان باخت.

به گفته منابع حال وش:« روز گذشته ۳ اسفند حوالی ساعت ۴ و نیم عصر دو مامور ابراهیم را از محدوده خیابان کریم پور بازداشت و به کلانتری ۱۲ در منطقه بعثت می برند، تلفن ابراهیم از لحظه بازداشت خاموش می‌شود و در کلانتری مورد ضرب و جرح قرار می‌گیرد و فوت می‌کند، قاضی پرونده شعبه ویژه قتل آقای جهانتیغ و قاضی کشیک و پزشکی قانونی تایید می‌کنند که ابراهیم بر اثر ضرب و جرح صورت گرفته در داخل کلانتری ۱۲ فوت کرده است.
ساعت پنج و نیم عصر روز گذشته ماموران پزشکی قانونی با حضور در کلانتری ۱۲ و معاینه جسد و مشاهده پاره بودن لباس های ابراهیم تایید میکنند که وی در اثر ضرب و جرح جان خود را از دست داده است.

در همین رابطه کلانتری ۱۲ اعلام کرده که هر ضرب و جرح صورت گرفته در بیرون پاسگاه بوده و در داخل کلانتری صورت نگرفته، اما پزشکی قانونی تایید کرده که ضرب و جرح تازگی دارد و همان ساعات اولیه پس از انتقال به داخل کلانتری رخ داده که ابراهیم جان باخته است، از طرفی ماموران کلانتری ۱۲ و آگاهی زاهدان در صدد هستند که خانواده را از پیگیری پرونده باز دارند».

لازم به ذکر است تا لحظه تنظیم گزارش خانواده ابراهیم از تحویل جسد خودداری کرده و هم اکنون در پزشکی قانونی زاهدان است و حکم کالبد شکافی را صادر کرده اند تا چگونگی جان باختن وی مشخص شود.

«گفتنی است ابراهیم ریگی ۲۴ ساله فرزند سرور اهل زاهدان و از بازداشتیان ۲۱ مهر ۱۴۰۱، بود که در ۱۱ دیماه ۱۴۰۱، با تودیع قرار وثیقه آزاد شده بود». به نقل از «حال وش»،

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید