زمان و شعبه دادگاه رسیدگی به اتهامات سه نوکیش مسیحی در رشت تعیین شد

احمد (یوحنا) سرپرست، ایوب (فرزین) پوررضازاده و مرتضی حاجب مشهود کاری

زمان و شعبه رسیدگی به اتهامات سه نوکیش مسیحی  به نامهای احمد (یوحنا) سرپرست، ایوب (فرزین) پوررضازاده و مرتضی حاجب مشهود کاری، در دادگاه انقلاب رشت تعیین شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، زمان و شعبه جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات احمد (یوحنا) سرپرست، ایوب (فرزین) پوررضازاده و مرتضی حاجب مشهود کاری، سه نوکیش مسیحی ساکن رشت، تعیین شد.

بر اساس این گزارش، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات این نوکیشان مسیحی در تاریخ ۲۸ بهمن ماه امسال در شعبه دوم دادگاه انقلاب شهرستان رشت، از بابت اتهامات فعالیت تبلیغی علیه نظام و عضویت در گروه‌های مخالف نظام، برگزار خواهد شد.

احمد (یوحنا) سرپرست، ایوب (فرزین) پوررضازاده و مرتضی حاجب مشهود کاری در تاریخ ۱۴ شهریورماه توسط نیروهای امنیتی در رشت بازداشت شدند.

احمد (یوحنا) سرپرست و مرتضی حاجب مشهود کاری روز شنبه ۲۷ شهریورماه، طی یک تماس تلفنی با خانواده خود از انتقالشان به زندان لاکان رشت خبر داده و نهایتا در تاریخ ۳۱ شهریورماه با تودیع قرار وثیقه ۴۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از این زندان آزاد شدند.

آقای پوررضازاده نیز اوایل مهرماه با تودیع قرار وثیقه ۴۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.

گفته می‌شود که بستگان این شهروندان در خصوص اطلاع‌رسانی درباره وضعیت عزیزانشان مورد تهدید ماموران اطلاعات سپاه قرار گرفته‌ بودند. به علاوه یکی از بستگان آنان و سایر اعضای این کلیسای خانگی نیز به اداره اطلاعات سپاه رشت احضار شده و مورد بازجویی قرار گرفته‌اند.

احمد (یوحنا) سرپرست ۲۵ ساله، ایوب (فرزین) پوررضازاده ۲۸ ساله و مرتضی حاجب مشهود کاری ۳۸ ساله، نوکیشان مسیحی و از شهروندان ساکن رشت هستند.

لازم به اشاره است علیرغم اینکه طبق قانون مسیحیان به عنوان یک اقلیت دینی به رسمیت شناخته می‌شوند، با این حال دستگاه‌های امنیتی مسئله‌ی گرویدن مسلمانان به مسیحیت را با حساسیت خاصی دنبال می‌کنند و برخورد قهرآمیزی با فعالان این عرصه دارند.

برخورد با نوکیشان مسیحی در ایران در حالی صورت می گیرد که طبق ماده ۱۸ اعلامیه جهانی حقوق بشر و ماده ۱۸ میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی هر شخصی حق دارد از آزادی دین و تغییر دین با اعتقاد و همچنین آزادی اظهار آن به طور فردی یا جمعی و به طور علنی یا در خفا برخوردار باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل