اجرای حکم اعدام پنج زندانی از جمله دو تبعه افغانستان در زندان قم

میلاد بادینلو و حسن خدابنده‌لو

حکم اعدام پنج زندانی، از جمله دو تبعه افغانستان، به اتهام «قتل عمد» در زندان مرکزی قم به اجرا درآمد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، صبح روز شنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۳، حکم اعدام میلاد بادینلو، زندانی متهم به «قتل عمد» در جریان یک نزاع خیابانی، در زندان مرکزی قم به اجرا درآمد. با وجود گذشت بیش از یک ماه از این اعدام، رسانه‌ها و منابع رسمی داخل ایران این خبر را اعلام نکرده‌اند.

همچنین، در صبح روز پنج‌شنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۳، دو زندانی دیگر در این زندان اعدام شدند. این دو زندانی به نام‌های شاهین دهقانی و عبدالقادر (تبعه افغانستان) با اتهام «قتل عمد» به قصاص نفس محکوم شده بودند.

علاوه بر این، در صبح روز چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳، حکم اعدام دو مرد دیگر در این زندان اجرا شد. یکی از این افراد حسن خدابنده‌لو نام داشت و به دلیل اتهام مشابه به قصاص نفس محکوم شده بود. هویت زندانی دوم که تبعه افغانستان بود و با اتهام «قتل عمد» محکوم شده بود، تاکنون احراز نشده است.

تا زمان تنظیم این خبر، هیچ‌یک از این اعدام‌ها توسط رسانه‌های داخلی ایران یا منابع رسمی اعلام نشده است.

همچنین گزارش شده است که محسن زند، زندانی دیگری که با اتهام «قتل عمد» به قصاص محکوم شده، طی روزهای گذشته به سلول انفرادی منتقل شده است. حکم وی در صورت عدم رضایت یا مهلت از سوی شاکیان پرونده، به زودی اجرا خواهد شد.

در نظام قضایی ایران، عدم درجه‌بندی قتل عمد منجر به صدور حکم اعدام برای هر نوع قتلی، بدون توجه به شدت، ضعف یا انگیزه متهم می‌شود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید