اجرای حکم اعدام ۶ زندانی در زندان قزل‌حصار کرج

زندان قزلحصار کرج

حکم اعدام دست‌کم ۶ زندانی، از جمله چهار تبعه افغانستان، با اتهامات مرتبط با مواد مخدر و قتل عمد، در زندان قزل‌حصار کرج به اجرا درآمد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، صبح روز چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳، حکم اعدام شش زندانی، شامل چهار تبعه افغانستان، در زندان قزل‌حصار کرج اجرا شد. این زندانیان به اتهامات مربوط به مواد مخدر و قتل عمد محکوم شده بودند.

هویت سه تن از زندانیان اعدامی که با اتهام مواد مخدر به اعدام محکوم شده بودند، به‌نام‌های جاوید احمدی (معروف به ترامپ)، عبدالباری تاجیک، و پاشا پشتو احراز شده است. همچنین هویت یک زندانی دیگر با اتهام مشابه تا لحظه تنظیم این خبر مشخص نشده است.

دو زندانی دیگر که نیز تبعه افغانستان بودند، با اتهام قتل عمد به قصاص نفس محکوم شده و هویت آنها در حال بررسی است.

برخی گزارش‌های تایید نشده نیز حاکی از اعدام چهار زندانی دیگر است که از زندانی دیگر به قزل‌حصار منتقل شده بودند. این اعدام‌ها هنوز به طور رسمی تایید نشده و تحقیقات سازمان حقوق بشر ایران در این زمینه ادامه دارد.

اعدام این زندانیان تاکنون از سوی رسانه‌های داخلی ایران و منابع رسمی اعلام نشده است. در چهار سال اخیر، اعدام‌های مرتبط با مواد مخدر در ایران به طور چشمگیری افزایش یافته و در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال ۲۰۲۲ حدود ۸۴ درصد افزایش داشته است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید