محاکمه ۲۲ شهروند اصفهانی در دادگاه انقلاب

مینا ندایی، روزبه دانا، پویا دانا، مرجان بشتام، هدی صادقی، سما عموشاهی، محمدرضا قطبی‌زاده، عرفان میرکاظمی، امیر سالاری، مهشاد کشانی، بهار سلیمانی، مریم پرنده، مریم فرهنگ، پویا طالبیان و شمیم بهارزاده

روز سه‌شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۳، محاکمه ۲۲ شهروند ساکن اصفهان در شعبه اول دادگاه انقلاب این شهر به ریاست قاضی محمد توکلی برگزار شد. این افراد با اتهامات «تبلیغ علیه نظام» و «عضویت در دسته یا جمعیت با هدف برهم زدن امنیت کشور» به دفاع از خود پرداختند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، هویت ۱۵ نفر از این افراد شامل مینا ندایی، روزبه دانا، پویا دانا، مرجان بشتام، هدی صادقی، سما عموشاهی، محمدرضا قطبی‌زاده، عرفان میرکاظمی، امیر سالاری، مهشاد کشانی، بهار سلیمانی، مریم پرنده، مریم فرهنگ، پویا طالبیان و شمیم بهارزاده مشخص شده است، و هویت هفت نفر دیگر هنوز در دست بررسی است.

این شهروندان در تاریخ‌های مختلف در سال ۱۴۰۲ توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند. مینا ندایی، روزبه دانا، مرجان بشتام، هدی صادقی، سما عموشاهی و دیگر متهمان بین تاریخ‌های ۲۰ تیرماه تا ۱۵ مردادماه ۱۴۰۲ بازداشت شدند.

پرونده این افراد ابتدا در شعبه ۱۳ دادسرای عمومی و انقلاب اصفهان به ریاست بازپرس علی صباغ بررسی و سپس به دادگاه انقلاب ارجاع شد.

به گفته یک منبع مطلع، برخی از متهمان در زمان بازجویی تحت فشار و ضرب و شتم قرار گرفته‌اند و همچنین زنان متهم در این پرونده مورد آزار روانی قرار گرفته‌اند.

جلسه محاکمه این ۲۲ نفر در یک پرونده مشترک قضایی صورت گرفت و دفاعیات آنها در مورد اتهامات وارده ارائه شد.

پس از رسیدگی‌های اولیه، این شهروندان با قرار تامین کیفری و وثیقه به طور موقت از زندان‌های دستگرد و دولت‌آباد اصفهان، کانون اصلاح و تربیت و بازداشتگاه اداره اطلاعات اصفهان آزاد شدند.

این افراد تا پایان مراحل دادرسی در آزادی موقت به سر خواهند برد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید