جان باختن سوختبر بلوچ بر اثر انفجار مین در منطقه مرزی سراوان

اقبال ریگی

اقبال ریگی، سوختبر ۲۱ ساله بلوچ، شامگاه یک‌شنبه ۲۲ مهرماه ۱۴۰۳، بر اثر انفجار مین کار گذاشته شده توسط سپاه پاسداران در منطقه مرزی مک سوخته، از توابع شهرستان سراوان، جان خود را از دست داد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، هویت این شهروند بلوچ به عنوان اقبال ریگی، فرزند نیلخان و اهل شهرستان خاش، تأیید شده است.

براساس گزارش منابع محلی، این حادثه حوالی ساعت ۲۱:۰۰ روی داد و اقبال ریگی پس از رفتن روی مین کار گذاشته شده توسط نیروهای سپاه، بر اثر شدت انفجار در دم جان باخت.

این حادثه تنها یکی از موارد مرگبار در مناطق مرزی بلوچستان است. در تیرماه و خرداد سال جاری، دو شهروند بلوچ دیگر شامل یک زن عشایر به نام مهربی‌بی سیاهانی و یک نوجوان چوپان، نیز بر اثر انفجار مین در شهرستان سراوان جان خود را از دست دادند.

همچنین، در بهمن‌ماه ۱۴۰۲، یک کودک ۱۱ ساله بلوچ بر اثر انفجار مین در مسیر سوختبران در منطقه مرزی کلگان شهرستان سراوان پای خود را از دست داد و چهار شهروند دیگر جان باختند.

مین‌گذاری‌های نظامی در مناطق مرزی سیستان و بلوچستان، به بهانه‌های امنیتی، به‌ویژه در مناطق عشایری، همچنان جان شهروندان محلی را تهدید می‌کند و به تلفات مکرر منجر می‌شود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید