محکومیت رضا عرب‌پور به ۱۵ سال حبس توسط دادگاه انقلاب اهواز

رضا عرب‌پور

رضا عرب‌پور، از بازداشت‌شدگان جنبش “زن، زندگی، آزادی” در ایذه، توسط دادگاه انقلاب اهواز به ۱۵ سال حبس محکوم شد. وی به همراه هفت متهم دیگر با اتهامات امنیتی در یک پرونده مشترک مواجه بودند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، رضا عرب‌پور، که نزدیک به ۲۳ ماه در بازداشت موقت به سر برده، به اتهام “معاونت در محاربه” توسط شعبه چهارم دادگاه انقلاب اهواز به ۱۵ سال حبس محکوم و از اتهام “مشارکت در گروه‌های باغی” تبرئه شده است.

حسین علی حاتمی، وکیل مدافع رضا عرب‌پور، اعلام کرد که موکلش از اتهام “مشارکت در گروه‌های باغی” تبرئه شده و همچنین وسیله نقلیه وی آزاد شده است. وی برای حکم صادره درخواست فرجام‌خواهی خواهد کرد.

جلسه رسیدگی به اتهامات رضا عرب‌پور و دیگر متهمان این پرونده در اوایل تیرماه سال ۱۴۰۳ در شعبه چهارم دادگاه انقلاب اهواز برگزار شد.

از میان دیگر متهمان این پرونده، محسن احمدپور، بهروز سلحشور، بهمن بهمنی، وحید عباسی، اسماعیل موسوی نظری و رسول بداقی در زمستان سال گذشته با تودیع وثیقه به صورت موقت از زندان شیبان آزاد شدند.

طبق گزارش منابع مطلع، این متهمان اهل ایذه پس از بازداشت در بازداشتگاه اطلاعات سپاه پاسداران تحت فشارهای شدید جسمی و روانی قرار گرفتند.

رضا عرب‌پور در میانه آبان‌ماه ۱۴۰۱ در جریان اعتراضات جنبش “زن، زندگی، آزادی” توسط نیروهای اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت و مدتی بعد به زندان شیبان منتقل شد.

در ۱۵ مهرماه سال جاری، شعبه چهارم دادگاه انقلاب اهواز دیگر متهمان این پرونده را از اتهامات “محاربه، افساد فی‌الارض و عضویت در گروه‌های مخالف نظام” تبرئه کرد و این حکم به وکیل آن‌ها، حسین علی حاتمی، ابلاغ شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید