کاهش حکم حبس ژینا مدرس‌گرجی به ۲ سال و ۴ ماه در دادگاه تجدیدنظر

ژینا مدرس‌گرجی

ژینا مدرس‌گرجی، روزنامه‌نگار و فعال حقوق زنان کُرد، که در ابتدا به ۲۱ سال حبس تعزیری محکوم شده بود، با حکم دادگاه تجدیدنظر به ۲ سال و ۴ ماه حبس تعزیری کاهش یافت.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، ژینا مدرس‌گرجی، روزنامه‌نگار و فعال حقوق زنان، که به ۲۱ سال حبس تعزیری محکوم شده بود، در دادگاه تجدیدنظر استان کردستان به ۲ سال و ۴ ماه حبس کاهش یافت.

بر اساس رأی صادره توسط شعبه چهارم دادگاه تجدیدنظر، این فعال حقوق زنان به ۱۶ ماه حبس برای تشکیل گروه غیرقانونی با هدف براندازی نظام و ۱۲ ماه حبس برای تبلیغ علیه نظام محکوم شد.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، اتهام “همکاری با گروه‌ها و دول متخاصم” علیه ژینا مدرس‌گرجی رد شده و حکم تبعید او به زندان همدان نیز لغو شده است. او دوران حبس خود را در بند زنان زندان مرکزی سنندج سپری خواهد کرد.

این حکم پس از اعتراض به رأی صادره توسط دادگاه انقلاب سنندج صادر شد. وکلای او صالح نیکبخت و طاهر توحیدی وکالت این پرونده را برعهده داشتند.

ژینا مدرس‌گرجی در ابتدا توسط دادگاه انقلاب سنندج به ۱۰ سال حبس برای تشکیل گروه غیرقانونی، ۱۰ سال برای همکاری با گروه‌های متخاصم و یک سال برای تبلیغ علیه نظام محکوم شده بود.

آخرین نشست رسیدگی به اتهامات این فعال کُرد در فروردین‌ماه ۱۴۰۳ برگزار و حکم کاهش یافته در خرداد همان سال به او ابلاغ شد.

اتهامات ژینا مدرس‌گرجی شامل “تأسیس انجمن ژیوانو با ایدئولوژی فمینیستی”، “شرکت در تجمعات”، “ارتباط با عناصر ضدانقلاب”، و “نشر مطالب در فضای مجازی” عنوان شده بود.

او در تاریخ ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ به بند عمومی زندان سنندج منتقل شد و پس از ۸۴ روز بازداشت با وثیقه پنج میلیارد تومانی آزاد شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید