اجرای حکم اعدام دو زندانی به اتهام مواد مخدر در زندان مرکزی زنجان

علی بهرامی

حکم اعدام مصطفی کاوندی و علی بهرامی، دو زندانی متهم به جرایم مرتبط با مواد مخدر، روز سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ در زندان مرکزی زنجان اجرا شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳، حکم اعدام دو زندانی به نام‌های مصطفی کاوندی ۳۹ ساله و علی بهرامی ۳۶ ساله در زندان مرکزی زنجان به اجرا درآمد.

این دو زندانی در یک پرونده مشترک با اتهامات مرتبط با مواد مخدر بازداشت و به اعدام محکوم شده بودند.

بر اساس گزارشات دریافتی، مصطفی کاوندی و علی بهرامی حدود سه سال پیش به اتهام حمل ۱۱۰ کیلوگرم مواد مخدر دستگیر شدند. مصطفی کاوندی، پدر یک فرزند، پیش از بازداشت در یک کارگاه تراشکاری مشغول به کار بود.

یک منبع مطلع به سازمان حقوق بشر ایران گفته است که این دو زندانی به اتهام جرایم مواد مخدر به قصاص محکوم شده بودند. اجرای این حکم تا لحظه تنظیم این خبر از سوی رسانه‌های رسمی داخلی اعلام نشده است.

آمار اعدام‌های مرتبط با جرایم مواد مخدر در ایران طی سال‌های اخیر افزایش چشمگیری داشته است. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، در سال ۲۰۲۳ تعداد اعدام‌های مرتبط با مواد مخدر ۸۴ درصد نسبت به سال ۲۰۲۲ افزایش یافته و به ۴۷۱ نفر رسیده است.

اعدام‌های مرتبط با مواد مخدر طی چهار سال گذشته به طور مستمر افزایش یافته‌اند، و این افزایش در سال ۲۰۲۳ نیز به طور چشمگیری ادامه یافته است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید