محرومیت راحله راحمی‌پور از خدمات پزشکی در زندان اوین

راحله راحمی‌پور

راحله راحمی‌پور، فعال مدنی ۷۱ ساله، با وجود وضعیت وخیم جسمانی، همچنان از دسترسی به خدمات پزشکی تخصصی در زندان اوین محروم است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، راحله راحمی‌پور، فعال مدنی کهنسال و محبوس در زندان اوین، با وجود ابتلا به بیماری‌های متعدد، از خدمات پزشکی مناسب محروم مانده است.

این محرومیت در حالی است که درخواست انتقال پرونده پزشکی او به کمیسیون پزشکی قانونی برای بررسی توانایی وی در تحمل حبس رد شده است.

خانم راحمی‌پور به دلیل کهولت سن و ابتلا به بیماری‌هایی همچون تومور مغزی و تالاسمی مینور، توان جسمی خود را از دست داده است.

یک منبع نزدیک به خانواده او تأیید کرده که وی حتی قادر به راه رفتن نیست و چند روز پیش به دلیل مشکلات جسمانی به بهداری زندان منتقل شد، اما تنها به اکسیژن‌درمانی و اندازه‌گیری فشار خون او اکتفا شد.

در اواسط شهریورماه ۱۴۰۲، دادستانی به دلیل همراهی راحمی‌پور با تحصن همبندی‌هایش، با ارسال پرونده وی به کمیسیون پزشکی قانونی مخالفت کرد. این در حالی است که وضعیت جسمانی وی به شدت وخیم بوده و نیازمند مراقبت‌های پزشکی تخصصی خارج از زندان است.

راحله راحمی‌پور در تاریخ ۲۱ آبان ۱۳۹۸، به همراه ژیلا کرم زاده مکوندی، توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و به بند ۲ الف زندان اوین منتقل شد. مدتی بعد به صورت موقت از زندان آزاد شد، اما دادگاه انقلاب تهران در تاریخ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ او را به شش سال حبس محکوم کرد.

در نهایت، این فعال مدنی در اواخر آبان ۱۴۰۲، پس از حضور در دادسرای اوین برای تحمل حبس به زندان اوین بازگردانده شد. وضعیت فعلی وی همچنان نامناسب است و از خدمات پزشکی تخصصی محروم مانده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید