اعدام دست‌کم ۱۴ زندانی در زندان مرکزی شیراز طی دو هفته

اعدام دست‌کم ۱۴ زندانی در زندان مرکزی شیراز طی دو هفته

طی روزهای دوشنبه ۲۶ شهریور، چهارشنبه ۲۸ شهریور، دوشنبه ۲ مهر و چهارشنبه ۴ مهر، حکم اعدام دست‌کم ۱۴ زندانی از جمله دو تبعه افغانستان در زندان مرکزی شیراز (عادل‌آباد) اجرا شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این زندانیان با اتهامات مربوط به «مواد مخدر» و «قتل عمد» محکوم به اعدام و یا قصاص نفس شده بودند. سازمان حقوق بشر ایران تأیید کرده است که طی دو هفته گذشته، دست‌کم ۱۹ زندانی در این زندان اعدام شده‌اند.

بر اساس گزارش سازمان حقوق بشر ایران، در روز دوشنبه ۲۶ شهریور، حکم اعدام پنج مرد، از جمله دو تبعه افغانستان، به اجرا درآمد. سه تن از این زندانیان به نام‌های امیر نادرزاده، سجاد فدایی و عبدالله عبدالصمد (تبعه افغانستان) به دلیل «قتل عمد» محکوم به قصاص شده بودند. بهزاد باقری و مبشر (تبعه افغانستان) نیز به اتهامات مربوط به «مواد مخدر» اعدام شدند.

روز چهارشنبه ۲۸ شهریور نیز، چهار زندانی دیگر در این زندان اعدام شدند. یکی از این افراد، شاهین سلامی، به اتهام «قتل عمد» و سه نفر دیگر به نام‌های سپهر نورانی، طاهر آرزومند و کامران حیدری به اتهامات مربوط به «مواد مخدر» به اعدام محکوم شده بودند.

در ادامه، روز دوشنبه ۲ مهر، سه زندانی دیگر با اتهام «قتل عمد» به قصاص نفس محکوم و اعدام شدند. هویت این سه زندانی به نام‌های حسن نجاتی، محمدرضا نجاتی و فردین احمدی احراز شده است.

همچنین، در روز چهارشنبه ۴ مهر، دو زندانی دیگر در این زندان اعدام شدند. یکی از این افراد رسول شنبدی به اتهامات مربوط به «مواد مخدر» و دیگری، ایوب (اکبر) سعدی‌خانی به اتهام «قتل عمد» به قصاص نفس محکوم شده بود.

یک منبع مطلع گفت: اکبر سعدی به دلیل قتل دو نفر در یک نزاع خیابانی و رسول شنبدی به دلیل اتهامات مواد مخدر اعدام شدند. همچنین، فردین احمدی که به جرم قتل در یک نزاع خیابانی محکوم شده بود، از بند ۴ زندان عادل‌آباد به پای چوبه دار برده شد.

اعدام این زندانیان تا لحظه تنظیم این خبر توسط رسانه‌های داخلی ایران و یا منابع رسمی اعلام نشده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید