محرومیت بیش از سه ماهه آنیشا اسداللهی از ملاقات با خانواده در زندان اوین

آنیشا اسداللهی

آنیشا اسداللهی، فعال کارگری که در زندان اوین دوران محکومیت خود را می‌گذراند، بیش از سه ماه است که از ملاقات با خانواده‌اش محروم شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این محرومیت از تیرماه ۱۴۰۳، پس از اعتراض آنیشا اسداللهی به صدور حکم اعدام برای شریفه محمدی و پخشان عزیزی، آغاز شده و همچنان ادامه دارد. او همچنین از ملاقات با همسرش، کیوان مهتدی، محروم است.

آنیشا اسداللهی در تاریخ ۱۶ مرداد ۱۴۰۳، به دلیل اعتراض به اجرای حکم اعدام رضا رسایی، به دستور کمیته انضباطی زندان اوین از برقراری تماس تلفنی نیز محروم شد.

وی از مرداد سال ۱۴۰۲ جهت تحمل دوران محکومیت خود به زندان اوین منتقل شد. این محکومیت به دلیل فعالیت‌های صنفی و کارگری او صورت گرفته است.

آنیشا اسداللهی پیشتر توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری به اتهام “اجتماع و تبانی” به پنج سال حبس و به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به هشت ماه حبس، مجموعاً به پنج سال و هشت ماه زندان محکوم شده بود. این حکم در دادگاه تجدیدنظر استان تهران تأیید شد.

طبق ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، اشد مجازات یعنی پنج سال حبس در مورد وی قابل اجرا خواهد بود.

خانم اسداللهی در هشتم اردیبهشت ۱۴۰۲، در آستانه روز جهانی کارگر، همراه با شماری از فعالین صنفی و کارگری توسط نیروهای امنیتی در منزل محمد حبیبی بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. او سپس در تاریخ ۱۸ اردیبهشت همان سال با تودیع وثیقه یک میلیارد تومانی آزاد شد.

این فعال کارگری، معلم و مترجم رسمی سندیکای کارگران شرکت واحد، پیش از این نیز به دلیل فعالیت‌های صنفی خود سابقه بازداشت و برخورد قضایی داشته است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید