اعزام سه فعال حقوق زنان از زندان لاکان رشت به مرخصی

فروغ سمیع‌نیا، جلوه جواهری و آزاده چاوشیان

فروغ سمیع‌نیا، جلوه جواهری و آزاده چاوشیان، سه فعال حقوق زنان در گیلان، روز چهارشنبه ۴ مهرماه ۱۴۰۳ از زندان لاکان رشت به مرخصی اعزام شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این سه فعال حقوق زنان که پیشتر در مرداد ۱۴۰۲ توسط نیروهای امنیتی در استان گیلان بازداشت شده بودند، با تودیع وثیقه آزاد و سپس جهت اجرای حکم به زندان منتقل شده بودند.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات این فعالان در اسفندماه ۱۴۰۲ در شعبه سوم دادگاه انقلاب رشت به ریاست قاضی مهدی راسخی برگزار شد. حکم بدوی آنها در اوایل فروردین‌ماه ۱۴۰۳ صادر و به آنها ابلاغ شد.

براساس حکم دادگاه، فروغ سمیع‌نیا و آزاده چاوشیان به شش سال و یک ماه و ۱۷ روز حبس و جلوه جواهری به یک سال حبس محکوم شدند. این حکم در ۸ خردادماه ۱۴۰۳ توسط شعبه یازده دادگاه تجدیدنظر گیلان به ریاست قاضی محمدصادق ایران عقیده تایید شد.

این فعالان حقوق زنان در تاریخ ۲۳ تیرماه ۱۴۰۳ جهت اجرای حکم به زندان لاکان رشت منتقل شده بودند و اکنون به مرخصی اعزام شده‌اند.

مرخصی این سه نفر در شرایطی انجام شده که همچنان محکومیت‌های آنها پابرجاست و به دلایل حقوقی و انسانی مورد توجه فعالان حقوق بشر قرار گرفته است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید