آزادی اعظم آزموده، شهروند بهائی، پس از بازداشت

اعظم آزموده

اعظم آزموده، شهروند بهائی ساکن تبریز، پس از بازداشت در تاریخ ۲۶ شهریور ماه ۱۴۰۳، با قرار تامین کیفری آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، اعظم آزموده، شهروند بهائی، که در تاریخ ۲۶ شهریور ماه ۱۴۰۳ توسط نیروهای اداره اطلاعات تبریز در منزل خود بازداشت شده بود، شامگاه دوشنبه دوم مهر ماه ۱۴۰۳ با قرار تامین کیفری آزاد شد.

در زمان بازداشت، منزل خانم آزموده نیز مورد تفتیش قرار گرفت و شماری از لوازم الکترونیکی وی ضبط شد. تا کنون اطلاعات دقیقی درباره اتهامات مطروحه علیه وی منتشر نشده است.

بازداشت شهروندان بهائی به دلیل اعتقادات مذهبی‌شان در ایران امری متداول است. این افراد به طور مکرر بازداشت، زندانی و مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند.

بازداشت و آزادی با قرار تامین کیفری، نشان‌دهنده وضعیت نامشخص و پر از نگرانی برای بسیاری از شهروندان بهائی در ایران است. این افراد همواره با تهدید بازداشت و محکومیت روبرو هستند.

بازداشت و تفتیش منزل شهروندان بهائی و ضبط وسایل شخصی آن‌ها، نقض آشکار حقوق بشر و آزادی‌های فردی است. این اقدامات نشان‌دهنده محدودیت‌های شدید آزادی بیان و عقیده در ایران است.

جامعه بین‌المللی و نهادهای حقوق بشری بارها نسبت به نقض حقوق بشر در ایران، به ویژه علیه اقلیت‌های مذهبی مانند بهائیان، ابراز نگرانی کرده‌اند. اما با وجود این نگرانی‌ها، همچنان شاهد ادامه این روند هستیم.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید