برگزاری جلسه دادگاه ۱۰ زن بهائی در اصفهان و اتهام تبلیغ علیه نظام

ندا بدخش، آرزو سبحانیان، یگانه روح بخش، مژگان شاهرضایی، پرستو حکیم، یگانه آگاهی، بهاره لطفی، شانا شوقی فر، نگین خادمی و ندا عمادی

روز دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات ۱۰ زن بهائی در شعبه اول دادگاه انقلاب اصفهان برگزار شد. این شهروندان بهائی به اتهام تبلیغ علیه نظام متهم شده‌اند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، ندا بدخش، آرزو سبحانیان، یگانه روح بخش، مژگان شاهرضایی، پرستو حکیم، یگانه آگاهی، بهاره لطفی، شانا شوقی فر، نگین خادمی و ندا عمادی، ۱۰ شهروند بهائی، روز دوشنبه در تاریخ ۲ مهر ۱۴۰۳ در شعبه اول دادگاه انقلاب اصفهان به ریاست قاضی توکلی حاضر شدند تا به اتهامات انتسابی خود پاسخ دهند.

این ۱۰ زن بهائی در تاریخ ۱ آبان ۱۴۰۲ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از حدود دو ماه با تودیع وثیقه از زندان دولت‌آباد اصفهان آزاد شده بودند. کیفرخواست پرونده آن‌ها در تاریخ ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ صادر شده بود.

در جریان جلسه دادگاه، این شهروندان بهائی با حضور وکلای خود به دفاع از خود پرداختند و اتهامات وارده مبنی بر تبلیغ علیه نظام را رد کردند. آن‌ها همچنین به آزارهای فیزیکی و کلامی که در طول بازجویی‌ها متحمل شده‌اند، اشاره کردند.

اتهام تبلیغ علیه نظام که به این شهروندان بهائی نسبت داده شده است، یک اتهام کلی و مبهم است که اغلب برای سرکوب مخالفان و محدود کردن آزادی‌های فردی و اجتماعی استفاده می‌شود.

بازداشت و محاکمه این ۱۰ زن بهائی به دلیل اعتقادات دینی‌شان، نشان‌دهنده ادامه روند تبعیض و آزار و اذیت اقلیت‌های مذهبی در ایران است.

جامعه بین‌المللی و نهادهای حقوق بشری بارها نسبت به نقض حقوق بشر در ایران، به ویژه علیه اقلیت‌های مذهبی مانند بهائیان، ابراز نگرانی کرده‌اند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید