اعزام مجدد عثمان اسماعیلی، فعال کارگری، به مرخصی درمانی پس از بازداشت در زندان سقز

عثمان اسماعیلی

عثمان اسماعیلی، فعال کارگری که پیشتر به اتهامات مرتبط با فعالیت‌های مدنی محکوم شده بود، پس از بازداشت مجدد در مرداد ماه ۱۴۰۳، بار دیگر در تاریخ دوم مهر ماه به مرخصی درمانی اعزام شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، عثمان اسماعیلی، فعال کارگری اهل سقز، در تاریخ دوم مهر ماه ۱۴۰۳، از زندان سقز به مرخصی درمانی اعزام شد. این اعزام به مدت چهار روز و برای انجام معاینات پزشکی و پیگیری درمان بیماری‌های تنگی کانال نخاع و دیسک کمر صورت گرفته است.

لازم به ذکر است که آقای اسماعیلی پیشتر در تاریخ پنجم خرداد ماه ۱۴۰۳ نیز به منظور انجام آنژیوگرافی و ادامه درمان به مرخصی استعلاجی رفته بود.

در تاریخ ۲۳ مرداد ماه، علی‌رغم نیاز به ادامه درمان، پس از احضار به شعبه دوم اجرای احکام کیفری سقز، مجددا بازداشت و به زندان بازگردانده شد.

بازداشت مجدد عثمان اسماعیلی در حالی صورت گرفت که وی در مرداد ماه ۱۴۰۲ توسط شعبه اول دادگاه انقلاب شهرستان سقز به اتهامات تبلیغ علیه نظام و عضویت در یکی از گروه‌های مخالف نظام محکوم شده بود. حکم نهایی این پرونده در دیوان عالی کشور تایید شده و آقای اسماعیلی از تاریخ ۲۲ آبان ماه سال گذشته در زندان سقز به سر می‌برد.

این فعال کارگری پیش از این نیز در تاریخ ۱۹ بهمن ماه ۱۴۰۱، بدون ارائه حکم قضایی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود و پس از مدتی بازداشت، در تاریخ ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۲ آزاد شد.

عثمان اسماعیلی به دلیل فعالیت‌های مدنی و کارگری خود بارها مورد بازداشت و محاکمه قرار گرفته است. محکومیت‌ها و بازداشت‌های مکرر این فعال کارگری نشان‌دهنده محدودیت‌های شدید آزادی بیان و تجمع در ایران و همچنین فشار بر فعالان مدنی است.

اعزام مجدد عثمان اسماعیلی به مرخصی درمانی، در حالی صورت می‌گیرد که وی به بیماری‌های مختلفی از جمله تنگی کانال نخاع و دیسک کمر مبتلاست.

این امر نشان می‌دهد که وضعیت جسمی زندانیان سیاسی در ایران بسیار نگران‌کننده است و آنها از دسترسی مناسب به خدمات درمانی محروم هستند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید