بازداشت فردین مصطفایی، روزنامه‌نگار کرد، در سقز

فردین مصطفایی

فردین مصطفایی، مدیر کانال تلگرامی «سقز روداو» و عضو فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران، در تاریخ ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، نیروهای امنیتی بدون ارائه حکم قضایی و در یکی از کافه‌های شهر سقز، آقای مصطفایی را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کرده‌اند.

تاکنون از دلیل بازداشت و اتهامات مطروحه علیه این روزنامه‌نگار اطلاعی در دست نیست. با این حال، این بازداشت در حالی صورت می‌گیرد که پیشتر نیز، در آبان ماه ۱۴۰۲، آقای مصطفایی به اتهام «نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی» به پلیس فتا احضار و مورد بازجویی قرار گرفته بود.

بازداشت روزنامه‌نگاران و فعالان رسانه‌ای در ایران، به ویژه در مناطق کردنشین، به صورت فزاینده‌ای در حال افزایش است. این بازداشت‌ها معمولاً به دلیل فعالیت‌های حرفه‌ای آن‌ها و انتقاد از سیاست‌های دولت صورت می‌گیرد.

آزادی بیان و رسانه‌های آزاد، از ارکان اصلی یک جامعه دموکراتیک هستند. بازداشت روزنامه‌نگاران، محدودیت جدی بر آزادی بیان و حق دسترسی مردم به اطلاعات است.

بازداشت بدون ارائه حکم قضایی و انتقال به مکان نامعلوم، نقض آشکار حقوق بشر و اصول دادرسی عادلانه است.

بازداشت فردین مصطفایی، نگرانی‌ها در مورد وضعیت آزادی بیان و حقوق بشر در ایران، به ویژه در مناطق کردنشین، را افزایش داده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید