افزایش بازداشت‌های شهروندان بهائی در تبریز؛ بازداشت اعظم آزموده

بازداشت

روز دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳، اعظم آزموده، شهروند بهائی ساکن تبریز، توسط نیروهای اداره اطلاعات بازداشت شد. با این بازداشت، تعداد شهروندان بهائی بازداشت شده در تبریز به سه نفر رسید.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، در روز دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳، اعظم آزموده، شهروند بهائی، در منزل خود در تبریز بازداشت شد. نیروهای امنیتی در جریان این بازداشت، منزل ایشان را تفتیش کرده و تعدادی از لوازم الکترونیکی وی را ضبط نموده‌اند.

با احتساب خانم آزموده، تعداد شهروندان بهائی بازداشت شده در تبریز در روز ۲۶ شهریور به سه نفر رسید. پیش از این، سینا اقدسی و ایرج نورسته نیز توسط نیروهای امنیتی در این شهر بازداشت شده بودند.

علاوه بر این، نیروهای امنیتی به منزل دو شهروند بهائی دیگر به نام‌های شیوا عیسی‌خانی و نسیم نعیمی مراجعه کرده‌اند، اما به دلیل حضور نداشتن آن‌ها در منزل، موفق به بازداشتشان نشده‌اند.

تاکنون هیچ اطلاعات رسمی در مورد دلایل بازداشت این شهروندان بهائی و اتهامات مطروحه علیه آن‌ها منتشر نشده است.

بازداشت‌های متعدد شهروندان بهائی در تبریز، نشان‌دهنده ادامه‌ی سرکوب سیستماتیک این اقلیت مذهبی در ایران است.

این اقدامات در حالی صورت می‌گیرد که جامعه‌ی بهائی به رسمیت شناخته شده و حق برخورداری از تمام حقوق شهروندی را دارد. با این حال، جمهوری اسلامی به طور مداوم با اعمال محدودیت‌های شدید، بازداشت‌های خودسرانه و محرومیت از حقوق اولیه، جامعه بهائی را مورد هدف قرار می‌دهد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید