آزادی مشروط سعید جوادی، زندانی سیاسی اعتراضات ۱۴۰۱ از زندان اوین

سعید جوادی

سعید جوادی، یکی از بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، پس از سپری کردن بخشی از محکومیت خود، به صورت مشروط از زندان اوین آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، سعید جوادی، حدوداً ۳۳ ساله، در جریان اعتراضات سراسری سال ۱۴۰۱ بازداشت و به اتهام اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشور به پنج سال حبس محکوم شد.

این حکم در دادگاه تجدیدنظر به سه سال کاهش یافت و در نهایت با اعمال بخشنامه عفو به بیست و یک ماه تقلیل پیدا کرد.

آقای جوادی از دی ماه ۱۴۰۲ برای تحمل حبس به زندان اوین منتقل شد. پس از سپری کردن بخشی از دوران محکومیت، وی در روز شنبه ۲۴ شهریور ماه ۱۴۰۳ به صورت مشروط از زندان آزاد شد.

آزادی مشروط سعید جوادی، در حالی صورت می‌گیرد که بسیاری از دیگر بازداشت‌شدگان اعتراضات ۱۴۰۱ همچنان در زندان به سر می‌برند و تحت فشارهای قضایی قرار دارند.

بازداشت و محکومیت فعالان مدنی و معترضان به دلیل شرکت در اعتراضات، نشان‌دهنده‌ی برخورد قهری جمهوری اسلامی با مخالفان سیاسی است.

آزادی مشروط سعید جوادی، اگرچه یک خبر خوش است، اما تا زمانی که همه زندانیان سیاسی آزاد نشوند، مبارزه برای آزادی و حقوق بشر ادامه خواهد داشت.

جامعه جهانی و فعالان حقوق بشر باید به وضعیت زندانیان سیاسی در ایران توجه جدی کرده و برای آزادی بی‌قید و شرط آن‌ها اقدامات لازم را انجام دهند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید