تداوم بازداشت و بلاتکلیفی؛ گزارشی از آخرین مژگان سلمان‌زاده، شهروند بهائی در زندان ارومیه

مژگان سلمان‌زاده

مژگان سلمان‌زاده، شهروند بهائی و محقق، بیش از دو ماه است که بدون ارائه دلیل قانع‌کننده و بدون صدور حکم قطعی در زندان ارومیه به سر می‌برد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، مژگان سلمان‌زاده، شهروند بهائی و محقق حوزه روانشناسی فیزیولوژیک، از تاریخ ۱۴ تیرماه ۱۴۰۳ در شهر ماکو توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از آن به زندان ارومیه منتقل شده است.

تاکنون هیچ حکم قطعی‌ای برای خانم سلمان‌زاده صادر نشده و وی به مدت بیش از ۷۵ روز به صورت بلاتکلیف در زندان ارومیه نگهداری می‌شود. آخرین بار، قرار بازداشت وی تا ۲۰ مهرماه تمدید شده است.

اتهام اصلی وارد شده به خانم سلمان‌زاده، تبلیغ علیه نظام عنوان شده است. این اتهام که به طور گسترده برای سرکوب مخالفان سیاسی و مذهبی در ایران استفاده می‌شود، اغلب به صورت مبهم و بدون ارائه شواهد کافی مطرح می‌شود.

بازداشت و حبس طولانی‌مدت مژگان سلمان‌زاده بدون ارائه دلایل قانع‌کننده و محرومیت وی از حق دسترسی به وکیل و دادرسی عادلانه، نقض آشکار حقوق بشر و آزادی‌های مدنی است.

جامعه بهائی در ایران همواره با تبعیض و آزار و شکنجه مواجه بوده است. بازداشت مژگان سلمان‌زاده نیز در همین راستا قابل ارزیابی است و نشان‌دهنده ادامه‌دار بودن این روند تبعیض‌آمیز است.

فعالان حقوق بشر و سازمان‌های بین‌المللی خواستار آزادی فوری و بی‌قید و شرط مژگان سلمان‌زاده و سایر زندانیان عقیدتی در ایران هستند. همچنین، آنها خواستار توقف هرگونه تبعیض و آزار و شکنجه علیه جامعه بهائی در ایران می‌باشند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید