کشته شدن یک کودک و مجروح شدن یک شهروند در تیراندازی نیروهای نظامی به خودروی شخصی در راسک

احسان آسکانی

شامگاه شنبه ۲۴ شهریور ماه ۱۴۰۳، نیروهای نظامی در شهرستان راسک به سمت یک خودروی سواری پژو ۴۰۵ شلیک کردند. این خودرو در نزدیکی پمپ بنزین درخشان و در حین تعقیب و گریز با یک خودروی دیگر قرار داشت.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، در پی این تیراندازی، یک کودک ۱۲ ساله به نام احسان آسکانی جان باخت و راننده خودرو، سلمان آسکانی که پسرعموی احسان نیز هست، مجروح شد. هر دو نفر از اهالی روستای جکیگور بودند.

بر اساس گزارش‌ها، نیروهای نظامی پس از تعقیب و گریز خودروی تویوتا لندکروزی که بار تاناکورا داشت، به سمت پژو ۴۰۵ شلیک کردند. این اقدام به کشته شدن کودک و مجروح شدن راننده انجامید.

منابع محلی گزارش می‌دهند که خودروهای عبوری پس از مشاهده این حادثه، خودرو پژو را که به سمت یگان تکاوری شهرستان راسک متواری شده بود، تعقیب کردند.

با توجه به اینکه این حادثه در حین تعقیب و گریز رخ داده و نیروهای نظامی به سمت یک خودروی شخصی شلیک کرده‌اند، این رویداد نگرانی‌هایی را در خصوص رعایت حقوق شهروندی و استفاده از سلاح توسط نیروهای نظامی ایجاد کرده است.

کشته شدن یک کودک در این حادثه، ابعاد تأسف‌بارتری به این رویداد بخشیده و ضرورت بررسی دقیق این حادثه و پیگیری حقوقی آن را بیش از پیش آشکار می‌سازد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید