تداوم بازداشت و بلاتکلیفی محمدفریق شریعت‌پناه در بوکان

محمدفریق شریعت‌پناه

یک شهروند کُرد به نام محمدفریق شریعت‌پناه اهل بوکان از تاریخ ٢٦ اردیبهشت ١٤٠٣ بدون ارائه حکم قضایی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است. این بازداشت خودسرانه در حالی صورت گرفته است که تاکنون هیچ دلیل قانونی برای آن ارائه نشده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، آقای شریعت‌پناه از ابتدای بازداشت تاکنون از حق دسترسی به وکیل محروم بوده است. همچنین، علیرغم تماس‌های محدود با خانواده، از ٢٠ روز پیش هیچ ارتباطی با آن‌ها نداشته که موجب نگرانی شدید خانواده وی شده است.

نیروهای امنیتی در طول مدت بازداشت، خانواده محمدفریق شریعت‌پناه را تهدید کرده‌اند تا از رسانه‌ای کردن خبر بازداشت فرزندشان خودداری کنند. این اقدام نشان از تلاش مقامات برای پنهان‌کاری و عدم شفافیت در این پرونده دارد.

با گذشت ۸۸ روز از زمان بازداشت، هنوز هیچ اطلاعات دقیقی از وضعیت محمدفریق شریعت‌پناه در دسترس نیست. این بلاتکلیفی و عدم اطلاع از سرنوشت وی، خانواده و جامعه را نگران کرده است.

بازداشت خودسرانه، محرومیت از دسترسی به وکیل، تهدید خانواده، و عدم ارائه اطلاعات شفاف در مورد دلایل بازداشت، همگی مصداق بارز نقض حقوق بشر هستند. این موارد نشان می‌دهند که آقای شریعت‌پناه در معرض خطر جدی قرار دارد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید