معلم مریم دريسی به دلیل پست‌های رسانه‌های اجتماعی دوباره به زندان فراخوانده شد

مریم دريسی

مریم دریسی، معلم زبان انگلیسی و فعال مدنی، یک بار دیگر به زندان فراخوانده شد. این معلم کازرونی که به دلیل فعالیت‌های مدنی خود بارها مورد آزار و اذیت قرار گرفته، این بار به دلیل محکومیت به یک سال حبس تعزیری به زندان کازرون احضار شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، مریم دریسی در تاریخ ۲۳ مهر ۱۴۰۱ توسط نیروهای امنیتی در شیراز بازداشت و پس از ۸ روز بازجویی در بازداشتگاه اطلاعات شیراز، با تودیع وثیقه آزاد شد. وی در دادگاه‌های متعدد به اتهاماتی چون تبلیغ علیه نظام، توهین به رهبری، اخلال در نظم عمومی و کشف حجاب محکوم شده است.

شواهد نشان می‌دهد که صدور احکام سنگین علیه مریم دریسی به دلیل فعالیت‌های مسالمت‌آمیز او در حمایت از حقوق زنان و زندانیان سیاسی بوده است. انتشار تصاویر بی‌حجاب و استوری‌هایی در حمایت از فعالان مدنی مانند زینب جلالیان از جمله دلایل اصلی این محکومیت‌ها عنوان شده است.

گفتنی است که مریم دریسی پس از تحمل ۹ ماه حبس در زندان عادل آباد شیراز، با قرار وثیقه و پابند الکترونیکی آزاد شده بود. با این حال، دستگاه قضایی جمهوری اسلامی بار دیگر وی را به زندان فراخوانده است.

این اقدامات نشان از تشدید فشارها بر فعالان مدنی و منتقدان حکومت در ایران دارد. محکومیت‌های سنگین و احضارهای مکرر فعالان مدنی به زندان، بیانگر نقض آشکار حقوق بشر در این کشور است.

مریم دریسی در پیامی که در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده، به بیان جزئیات این پرونده پرداخته و از حمایت‌های مردمی تشکر کرده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید