آخرین وضعیت عاطفه رنگریز در زندان شاهرود: تبدیل جریمه نقدی به حبس و پرونده‌سازی جدید

عاطفه رنگریز

عاطفه رنگریز، فعال حقوق زنان و از چهره‌های شناخته شده در پیگیری مطالبات مدنی، که پیش‌تر در زندان شاهرود به سر می‌برد، با احکام جدیدی روبرو شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، دادستان دامغان روز پنجشنبه ۱۴ تیرماه ۱۴۰۳ با حضور در زندان شاهرود، آخرین وضعیت پرونده‌های خانم رنگریز را به وی ابلاغ کرد.

عاطفه رنگریز، روز شنبه نهم تیرماه ۱۴۰۳، پس از برگزاری جلسه رسیدگی به اتهاماتش در شعبه اول بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب دامغان، بازداشت و به زندان شاهرود منتقل شد.

بر اساس این گزارش،۶ میلیون تومان جریمه نقدی که پیش‌تر در مهرماه ۱۴۰۲ برای اتهامات «همکاری و عضویت در گروه‌های معاند نظام» به خانم رنگریز ابلاغ شده بود، به ۲ سال و ۷ ماه و ۱۶ روز حبس تغییر یافته است. همچنین وی به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به ۷ ماه و ۱۶ روز حبس دیگر محکوم شده است.

علاوه بر این، خانم رنگریز با پرونده‌سازی جدیدی تحت عنوان «تبلیغ علیه نظام» و «تشکیل گروه» مواجه شده است. رنگریز از روز شنبه ۹ تیرماه در اعتصاب غذای تر به سر می‌برد.

پیش‌تر در شهریور ۱۴۰۲ توسط نیروهای امنیتی در دامغان بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات سمنان منتقل شده بود. وی پس از طی مراحل بازجویی به زندان شاهرود منتقل و نهایتا با تودیع وثیقه در مهر ۱۴۰۲ آزاد شد.

خانم رنگریز سابقه بازداشت و محکومیت را نیز به دلیل فعالیت‌های حقوق بشری خود در کارنامه دارد.

شرایط کنونی عاطفه رنگریز، از جمله صدور احکام حبس جدید، پرونده‌سازی‌های تکراری و اعتصاب غذای او، نگرانی عمیقی را در میان فعالان حقوق بشر و مدنی ایجاد کرده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید