جلسه رسیدگی به اتهامات چهار تن از فعالین ترک (آذربایجانی) برگزار شد، انتقال طاهر نقوی به بند ۶ زندان اوین

مرتضی پروین جدا، باقر حاجی زاده، آیاز سیف خواه و کمال نوری

روز چهارشنبه ۱۳ تیرماه ۱۴۰۳، مرتضی پروین جدا، باقر حاجی زاده، آیاز سیف خواه و کمال نوری، چهار تن از فعالین ترک (آذربایجانی) محبوس در زندان اوین، به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران منتقل و در آنجا تفهیم اتهام و دفاعیات خود را ارائه کردند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، در این جلسه قاضی صلواتی با لحنی توهین آمیز با متهمان برخورد کرده و در پاسخ به اظهارات آنها مبنی بر شکنجه شدن توسط ماموران امنیتی در زمان بازداشت، گفته است: “شما بازجویی می‌دادید و همکاری می‌کردید تا شکنجه نشوید.”

طاهر نقوی، دیگر فعال ترک (آذربایجانی) که پیشتر به دلیل اعتصاب غذا در قرنطینه زندان اوین به سر می‌برد، به بند ۶ این زندان منتقل شده است.

همچنین برای این زندانی سیاسی آذربایجانی به دلیل درگیری لفظی با یکی از ماموران زندان، پرونده جدیدی با اتهامات “اخلال در نظم عمومی زندان” و “توهین به مامورین زندان” تشکیل شده است.

لازم به ذکر است که طی روزهای ۱۶، ۱۷ و ۱۸ بهمن ماه ۱۴۰۲، جمعاً ۲۰ تن از فعالین آذربایجانی به نام‌های آیدا صدیقی خراسانلو، فاطمه آتشی خیاوی، کرامت روحنواز، علیرضا شیرزاد کوچنقی، امیرعلی برادران، یاشار حسین زاده، لطفعلی جباری، سهیلا اصغری، مرتضی پروین جدا، ودود اسدی، سالار طاهر افشار، سعید جمال زاده، باقر حاجی زاده، آیاز سیف خواه، سعید مینایی، کمال نوری، آراز امان، طاهر نقوی، سعید دوستان، سلیمان “آیدین” محمدی، کرم مردانه مستعلی بیگلو و عبدالله واحدی در شهرهای اردبیل، خیاو (مشگین شهر)، رشت، اورمیه، تبریز، اسلامشهر تهران، کرج و آستارا توسط نیروهای اطلاعاتی بازداشت شده بودند. تاکنون برخی از این فعالین با قید وثیقه آزاد شده‌اند اما بقیه همچنان در زندان اوین به سر می‌برند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید