جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات وریشه مرادی برگزار شد

وریشه مرادی

روز یکشنبه ۲۷ خردادماه ۱۴۰۳، اولین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات وریشه مرادی، فعال سیاسی محبوس در زندان اوین، در شعبه پانزدهم دادگاه انقلاب تهران برگزار شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، در جریان این جلسه که به ریاست قاضی صلواتی و با حضور وکلای مدافع خانم مرادی برگزار شد، وی به دفاع از اتهامات مطروحه علیه خود پرداخت.

یک منبع مطلع به کمپین گفت: “عضویت در یکی از گروه‌های اپوزیسیون مخالف نظام و بغی، از جمله اتهاماتی است که وریشه در جلسه نخست دادرسی به آن ها با آن مواجه شده است. قاضی صلواتی در اقدامی که نقض حقوق متهمین ارزیابی می‌شود، به هیچ یک از وکلای خانم مرادی، اجازه دفاع از موکل خود را نداد.”

پیشتر، در تاریخ بیست و یکم فروردین ماه سال جاری، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات خانم مرادی به دلیل عدم حضور مستشار محمدرضا عموزاد برگزار نشده بود.

وریشه مرادی در تاریخ دهم مردادماه ۱۴۰۲، توسط نیروهای امنیتی در حومه سنندج بازداشت شد. وی نهایتا در تاریخ پنجم دی ماه ۱۴۰۲، با اتمام مراحل بازجویی از بند ۲۰۹ زندان اوین به بند زنان این زندان منتقل شد.

خانم مرادی، اهل سنندج، در بهمن ماه سال گذشته، توسط شعبه پنجم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب تهران تفهیم اتهام شده بود.

این فعال سیاسی از اواسط اردیبهشت ماه سال جاری به دستور قاضی صلواتی از ملاقات و امکان برقراری تماس تلفنی با خانواده و وکیل محروم شده و کماکان با این محرومیت‌ها مواجه است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید