۹ روز از بازداشت وفا احمدپور و دانیال مقدم، خوانندگان رپ، می‌گذرد؛ سرنوشت نامعلوم و ادامه بلاتکلیفی

وفا احمدپور و دانیال مقدم

وفا احمدپور (وفادار) و دانیال مقدم، دو خواننده رپ، که روز پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت‌ماه توسط نیروهای امنیتی در شیراز بازداشت شده بودند، پس از گذشت ۹ روز همچنان در بازداشت و بلاتکلیفی به سر می‌برند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این دو هنرمند پس از انتشار موزیک ویدیویی اعتراضی به نام “آماده باش” بازداشت شدند. از محل نگهداری و اتهامات مطروحه علیه آنها تاکنون هیچ اطلاعی به دست نیامده است.

وفا احمدپور پیش از این نیز سابقه بازداشت و محکومیت را داشته است. او در بهمن‌ماه سال گذشته بازداشت و با تودیع وثیقه آزاد شده بود. او به اتهام “تبلیغ علیه نظام” و حکم صادره به یکسال حبس محکوم شده بود.

دانیال مقدم نیز به دلیل فعالیت‌های اعتراضی از طریق خوانندگی و انتشار آهنگ سابقه احضار و برخوردهای قضایی را داشته است.

بازداشت این دو خواننده رپ با واکنش‌های گسترده‌ای از سوی فعالان حقوق بشر و جامعه هنری ایران روبرو شده است. بسیاری این اقدام را نقض آشکار آزادی بیان و سرکوب هنرمندان معترض می‌دانند.

تاکنون هیچ نهاد رسمی در ایران مسئولیت بازداشت وفا احمدپور و دانیال مقدم را بر عهده نگرفته و درباره وضعیت آنها اطلاع‌رسانی نکرده است.

خانواده‌ها و وکلای این دو هنرمند نیز در پی کسب اطلاعات از وضعیت آنها و روند پرونده قضایی‌شان هستند. اما تاکنون در این زمینه موفقیتی به دست نیاورده‌اند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید