امیر شاه ولایتی، یکی از آسیب دیده گان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، به دادگاه انقلاب تهران احضار شد

امیر شاه ولایتی

یکی از آسیب دیده گان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، به نام امیر شاه ولایتی، با دریافت ابلاغیه ای از بابت اتهاماتی از جمله “بغی” به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران احضار شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، در احضاریه‌ای که برای او ارسال شده، اتهاماتی از جمله «بغی»، «اخلال در نظم عمومی» و «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور» ذکر شده است.

شایان ذکر است که امیر شاه ولایتی، پیش از این نیز در بهمن ماه ۱۴۰۲ به دلیل اتهامات مشابه بازداشت و پس از مدتی با قرار وثیقه آزاد شده بود.

اتهامات آقای شاه ولایتی، “فعالیت و تلاش موثر برای پیشبرد اهداف گروه‌ هایی که در برابر حکومت اسلامی قیام مسلحانه کرده (بغی)، اخلال در نظم و آسایش عمومی، اجتماعی و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت داخلی/ خارجی، اجتماعی و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور از طریق بمب‌گذاری در اماکن عمومی” عنوان شده است.

طرح اتهام «بغی» می تواند به صدور حکم های سنگین از جمله اعدام منتهی شود.

اوایل اسفندماه سال گذشته، پرونده آقای شاه ولایتی پس از صدور کیفرخواست به شعبه بیست و ششم دادگاه انقلاب تهران ارجاع داده شده بود.

سید امیر شاه ولایتی، متولد سال ۱۳۷۶ و ساکن محله نارمک تهران است.

هدف قرار دادن معترضان، به ویژه از طریق شلیک به چشم، یکی از شیوه‌های سرکوب اعتراضات در ایران بوده است. بنا بر گزارش‌ها، در جریان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، دست‌کم ۶۰۰ نفر از معترضان هدف گلوله‌های ساچمه‌ای قرار گرفته و بینایی خود را از دست داده‌اند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید